۰
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۵
یادداشت جان کری در واشنگتن پست:

اوباما به خاطر سخنان روحانی، امریکا را متعهد به یافتن راه حلی از طریق مذاکره کرد

امریکا و متحدان ما به ایران نشان داده اند که چقدر جدیت دارند. ما در مذاکرات برای دستیابی به توافق ژنو دستانمان را به سمت ایرانی ها دراز کرده و مستقیما با آنها دیدار کردیم تا دریابیم ایران از برنامه هسته ای چه می خواهد./این شکاف ها به خاطر درخواست های زیادخواهانه ما نیست. برعکس، ما به دقت به سئوالات و نگرانی های ایران گوش داده و انعطاف پذیری نشان داده ایم/خوشبینی افکار عمومی ایران با موضع گیری های تیم هسته ای این کشور سازگار نیست
اوباما به خاطر سخنان روحانی، امریکا را متعهد به یافتن راه حلی از طریق مذاکره کرد
جان کری وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن پست نوشت: ۲۰ جولای ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق دائم بر سر برنامه هسته ای ایران است. ما به سرعت در حال نزدیک شدن به این تاریخ هستیم.

در ادامه یادداشت وزیر خارجه آمریکا آمده است: در تمام این مدت، این مذاکرات گزینه ای برای رهبران ایران بوده است. آنها می توانند با برداشتن گام های ضروری در جهت اطمینان بخشیدن به دنیا که برنامه هسته ای شان صلح امیز است موافقت کنند یا فرصتی تاریخی برای پایان دادن به انزوای دیپلماتیک و اقتصادی ایران را از دست دهند.

امریکا و متحدان ما به ایران نشان داده اند که چقدر جدیت دارند. ما در مذاکرات برای دستیابی به توافق ژنو دستانمان را به سمت ایرانی ها دراز کرده و مستقیما با آنها دیدار کردیم تا دریابیم ایران از برنامه هسته ای چه می خواهد.

در طول مذاکرات، تیم هسته ای ایران جدیت داشته است. اکنون ایران باید انتخاب کند. در طول مذاکرات توافق دائم، جهان چیزی بیشتر از آنکه ایران از سخنانش با اقدامات ملمولس پشتیبانی کند نمی خواهد. ما در چندین ماه گذشته پیشنهادات معتبر و معقولی به ایران داده ایم که از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای اطمینان حاصل می کند. در مقابل ایران با لغو تحریم در حوزه هسته ای روبرو خواهد شد.

ایران چه انتخابی خواهد کرد؟ باوجود ماه ها گفتگو و مذاکره همچنان نمی دانیم. می دانیم که شکاف های بزرگی وجود دارد.

ما می دانیم که خوشبینی افکار عمومی ایران در مورد نتیجه ی بالقوه این مذاکرات با موضع گیری های تیم هسته ای ایران پشت درهای بسته سازگار نیست.

این شکاف ها به خاطر درخواست های زیادخواهانه ما نیست. برعکس، ما به دقت به سئوالات و نگرانی های ایران گوش داده و انعطاف پذیری نشان داده ایم.

برای لغو تحریم ها، دنیا از ایران می خواهد که فعالیت های هسته ای که ادعا می کند به دنبال آن است را نشان هد.

نه ماه پیش، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واشنگتن پست یادداشتی در مورد مذاکرات هسته ای نوشت. به خاطر این سخنان بود که پرزیدنت اوباما، امریکا را متعهد به یافتن راه حلی از طریق مذاکره کرد.

ما وارد مذاکرات شدیم چراکه معتقد بودیم فرصتی واقعی وجود دارد که البته همچنان موجود است اما زمان در حال از دست رفتن است.

در اینجا مسئله، مسئله ی اراده سیاسی و ثابت کردن مقاصد است. بحث، بحث انتخاب است. بیایید همگی عاقلانه انتخاب کنیم.
کد مطلب: 39595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *