۰
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
جام جهاني 2014

صعود آلمان به نيمه نهايي با حذف فرانسه

آلمان با برتري برابر فرانسه اولين تيم حاضر در مرحله نيمه نهايي جام جهاني لقب گرفت.
صعود آلمان به نيمه نهايي با حذف فرانسه
آلمان و فرانسه در مرحله يک چهارم نهايي جام جهاني در حضور بيش از ۷۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم رفتند که اين ديدار با برتري يک بر صفر آلمان به پايان رسيد.

پيش از شروع مسابقه کاپيتان‌هاي دو تيم متني را عليه نژاد پرستي در ورزشگاه خواندند. فرانسوي‌ها بازي را بهتر شروع کردند و مي‌توانستند با ضربه کريم بنزما به گل برسند اما فرصت‌هاي خروس‌هاي فوتبال اروپا از دست رفت تا متس هوملس مدافع پيش‌تاخته آلماني در دقيقه ۱۲ با ضربه سر سانتر توني کروس را به گل تيمش تبديل کند.

پس از اين گل فرانسوي‌ها سراپا حمله شدند اما نتوانستند به گل برسند. مهم‌ترين موقعيت فرانسوي‌ها را متئو والبوئنا در دقيقه ۳۴ از دست داد که توپ او را نوير با هشياري دفع کرد.

در نيمه دوم فرانسوي‌ها باز هم سراپا حمله شدند و يکي دو مرتبه توسط کريم بنزما روي دروازه آلمان خطرناک ظاهر شدند اما درخشش نوير و مدافع آلماني اين اجازه را به فرانسوي‌ها نداد تا بازي را به تساوي بکشانند. البته ضد حملات ويران کننده آلماني‌ها نزديک بود چند بار دروازه فرانسه را باز کند که جدي‌ترين آن‌ها را آندره شورله در دقيقه ۸۱ از دست داد. اين بازيکن مي‌توانست خيلي راحت تيمش را به گل دوم برساند اما با بي‌دقتي اين فرصت را از دست داد تا آلمان با تک گل هوملس فرانسه را شکست دهد و به مرحله نيمه نهايي راه يابد.

به اين ترتيب آلمان موفق شد با گل نيمه نخست متس هوملس فرانسه را شکست دهد و اولين تيمي شود که حضورش در جمع چهار تيم پاياني جام جهاني قطعي شده است. آلمان در مرحله بعد بايد با برنده ديدار برزيل و کلمبيا ديدار کند.
کد مطلب: 39671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *