۰
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳

توپ حقوق بازنشستگان در زمین سه وزارتخانه

دولت سابق دیگر بر سر کار نیست همانطور که برخی از نمایندگان مجلس هشتم نیز بر سر کار نیستند لذا نمی‌توان با چنین نگاهی مشکلات کشور را از میان برداشت. بنابراین امید است که دولت و وزرای محترم بر حل این مسئله همت گمارند و مجلس نیز در این راستا همکاری لازم را انجام خواهد داد.
توپ حقوق بازنشستگان در زمین سه وزارتخانه
سوالات دیروز نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت مربوط به مشکلات پیش آمده برای صندوق بازنشستگان فولاد کشور بود که عمدتا بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان هستند که به‌طور کلی حدود ۸۰ هزار نفر را در کل کشور تشکیل می‌دهند که با احتساب خانواده‌هایشان یک جمعیت چند صدهزار نفری را شامل می‌شوند و بیش از چهار سال است که دچار مشکلات عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگی‌شان هستند.

 البته این مسئله علل مختلفی داشته که در طول یک سال گذشته وزرای صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اقتصاد در این مورد توپ را به زمین یکدیگر انداخته‌اند. آنچه به نظر می‌رسد اینکه این مسئله موضوعی است فرا‌وزارتخانه ای که همکاری و تعامل هر سه وزیر را می‌طلبد تا در سایه این همکاری این مشکل حل شود.

آنچه مسلم است صندوق فولاد کشور صندوقی تهی از منابع مالی است، این در حالی است که در طول سال بازنشستگان ماهانه از حقوق دریافتی خود مبلغی را به عنوان بیمه به این صندوق پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر به هر دلیلی این صندوق با یک کسری بسیار مواجه شده است که در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد نمود پیدا می‌کند و باید وزرای صنعت، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اقتصاد این مشکل را پیگیری نمایند. لازم به ذکر است مجلس اوایل سال ۹۲ بود که طرحی را تصویب کرد که به واسطه آن دست دولت را باز گذاشت تا از محل فروش سهام تعدادی شرکت‌ها منابع مالی برای پرداخت حقوق بازنشستگان تامین شود لذا با وجود تصویب چنین قانونی و با توجه به آزادی عملی که به دولت داده شده اما متاسفانه همواره در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اشکالاتی مشاهده می‌شود. در این راستا برخی معتقدند مشکلاتی که در دولت سابق به وجود آمده باید در همان دوران نیز پیگیری می‌شد اما باید به این پرداخت، حال که این مشکلات وجود دارد برای حل آن باید چه راهی پیش گرفت؟! دولت سابق دیگر بر سر کار نیست همانطور که برخی از نمایندگان مجلس هشتم نیز بر سر کار نیستند لذا نمی‌توان با چنین نگاهی مشکلات کشور را از میان برداشت. بنابراین امید است که دولت و وزرای محترم بر حل این مسئله همت گمارند و مجلس نیز در این راستا همکاری لازم را انجام خواهد داد.

منبع: آرمان
کد مطلب: 39954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *