۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۹

تشدید حملات سلفیون در تونس

سلفی‌های تندرو در ادامه حملات خود به شهروندان تونسی شب گذشته با حمله به محله‌ای در شهر سیدی بوزید، مهد انقلاب تونس، هفت نفر را زخمی کردند.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس تونس اعلام کرد صدها سلفی چهارشنبه شب به محله‌ای در «سیدی بوزید»، واقع در مرکز تونس با سلاح سرد حمله کردند که بر اثر آن دست کم هفت نفر زخمی شدند.

شاهدان عینی گفتند مهاجمان چهارشنبه شب با چندین دستگاه خودرو به شهرک اولاد بالهادی در سیدی بوزید آمدند و به حدود پانزده خانه شهرک حمله کردند.

درگیری بین ساکنان محل و مهاجمان سلفی تا بامداد روز پنجشنبه ادامه یافت.

یک منبع از نیروهای پلیس شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: پلیس برای اجتناب از وخیم تر کردن اوضاع، در این درگیری مداخله نکرد.

ساکنان شهرک اولاد بالهادی گفتند درگیری‌ با سلفی‌ها هنگامی آغاز شد که آنها در دوشنبه گذشته تلاش داشتند مرد مستی را برای مجازات بر اساس قانون شریعت دستگیر کنند.

جوانان شهرک اولاد بالهادی نیز در واکنش به این اقدام سلفی‌ها چهارشنبه سه نفر از طرفداران جنبش سلفی را کتک زدند و آنها نیز با جمع کردن صدها نفر از هواداران خود به محله اولاد بالهادی حمله کردند.

شماری از سلفی‌های تونس با پیوستن به گروه های تبهکار از چند ماه پیش تاکنون به تخریب اموال عمومی و یورش به پایگاه های امنیتی و حمله به پلیس و شهروندان می‌پردازند و نیروهای امنیتی تاکنون شمار زیادی از آنها را بازداشت کرده است.
کد مطلب: 4005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *