۰
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹

آغاز اکران عید فطر از امروز/ با پنج فیلم‌ خوش‌شانس آشنا شوید

با آغاز اکران عید فطر و از امروز چهارشنبه اول مرداد ماه، پنج فیلم سینمایی «رد کارپت»، «کلاشینکف»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «فرشته ها با هم می‌آیند» و «امروز» در سینماهای کشور اکران شدند.
آغاز اکران عید فطر از امروز/ با پنج فیلم‌ خوش‌شانس آشنا شوید
سال سینمایی ایران بعد از پایان هر جشنواره فیلم فجر و با نزدیک شدن به اکران عید نوروز آغاز می شود. اگر بخواهیم فصل اکران فیلم های سینمایی را به نوبت اهمیت نام ببریم، به ترتیب اکران اول و دوم نوروز، اکران تابستان، اکران اول و دوم عید فطر است و فصل های دیگر سال مانند اکران پاییز و بعد از آن اکران زمستان چندان باب طبع تهیه کنندگان و پخش‌کنندگان نیست.

هرچند از ابتدای تابستان و با آغاز ماه مبارک رمضان سینمای ایران در گیشه معمولا از رونق می افتد و پخش‌کنندگان تمام سعی خود را می کنند تا فیلم هایشان را در این زمان اکران نکنند، اما متولیان سینمایی با ایجاد طرح ویژه ماه مبارک رمضان شرایط را برای جذب مخاطب به سینما فراهم کرده است. هرچند بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان علاقه ای به اکران فیلم های خود در ماه مبارک رمضان ندارند و معتقدند که در این ماه به دلیل شرایط روزه داری مردم کمتر به سینما می روند، اما برخی از فیلم های سینمایی در هر شرایطی می تواند مخاطب را به سینما جذب کند مانند فیلم سینمایی «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران که با آغاز ماه مبارک رمضان اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرد و همچنان از فروش بسیار خوبی نسبت به دیگر فیلم های سینمایی برخوردار است.

اما اکران عید فطر به عنوان یکی از مهمترین اکران های سال، همیشه مورد توجه سینماگران است و به همین دلیل بسیاری از تهیه کنندگان و پخش کنندگان تمام تلاش خود را می کنند تا فیلم های خود را در این نوبت نمایش دهند. امسال در اکران عید فطر شاهد نمایش ۵ فیلم سینمایی هستیم؛ «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی، «ردکاپت» به کارگردانی رضا عطاران که همچنان به نمایش خود در سینما ها را ادامه می دهد، «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی، «امروز» رضا میرکریمی و البته فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» ساخته کارگردان جوان سینمای ایران حامد محمدی.

در این گزارش سعی کردیم مخاطبان و علاقه مندان به سینما را با این چهار فیلم سینمایی آشنا کنیم، فیلم هایی که از امروز چهارشنبه اول مرداد ماه در سینماهای تهران و در گروه سینمایی قدس اکران شده‌اند.

فیلم سینمایی «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران که در حال حاضر بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز از اکران آن بیش از یک میلیارد تومان فروخته است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون ضا عطاران، امیر نوری، سوسنپرور، علی سرتیپی، مارک انصاری، جمال هاشمی، ماجین موسوی، ماریلو مینگ لانا، کریستین بی‌فورد، حسین یاریار، حسین سلیمانی، تینا نجفی، سارا مقصودی، عبدا... صالحی، راد پورجبار، هانی صالحی، اندی کروک، فرشاد نجفی اسدالهی، محمد جواد علی‌نقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری بازیگران حضور دارند.

در خلاصه داستان «رد کارپت» آمده است: شما که غریبه نیستی، من ۳۸ سال از خدا عمر گرفتم، ۱۳ سال تئاتر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌ کردم دیگه، اون ‌ور فکر می‌ کنم می ‌تونم کار کنم، می‌ تونم شکوفا بشم ...

رضا عطاران در این فیلم سینمایی با سفر یک هفته ای به فرانسه و حضور در جشنواره فیلم کن تجربه جدیدی را برای سینمای رقم زده است.

فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد. این فیلم سینمایی براساس رمانی از مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی نوشته شده است، البته از ابتدا قرار بود شیرمحمدی این فیلم سینمایی را جلوی دوربین ببرد اما در نهایت بهروز افخمی کارگردانی آن را برعهده دارد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون مهدی فخیم زاده، گوهر خیراندیش، رامبد جوان، مانی حقیقی، علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، نعیمه نظام دوست، شهین تسلیمی و ناهید مسلمی حضور دارند. این فیلم سینمایی درز گروه سینمایی فرهنگ اکران می شود.

در خلاصه داستان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» آمده است: همسر خانه ‌دار یک بازیگر مشهور سینما در آخرین فیلم او با وی همبازی می‌ شود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرار می ‌گیرد که منجر به حسادت او می ‌شود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر می‌ کند و به باغچه خانوادگی دماوند می ‌رود. با بازگشت دخترشان به ایران روابط آنها دستخوش تحولاتی می ‌شود.

فیلم سینمایی «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی که آخرین ساخته این کارگردان سینمای ایران فیلم سینمایی «گشت ارشاد» بود، نیز از امروز در گروه سینمایی آفریقا به اکران پیوسته‌ است.

«کلاشینکف» جدیدترین ساخته سهیلی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون ساعد سهیلی، رضاعطاران، فرهاد اصلانی، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، جواد عزتی، شقایق فرهانی، اندیشه فولادوند و مختار سائقی حضور دارند.

در خلاصه داستان «کلاشینکف» آمده است: یک شهر شلوغ... یک مرد تنها... هزار کوچه بن بست... اسلحه کلاش، یک خشاب خالی و هزار بغض فروخفته.... اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکرِ .... عادل: کدوم ناشکری، ما از اونائیم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد...

فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی یکی دیگر از فیلم های جدول اکران عید فطر قرار دارد و در گروه سینمایی آزادی اکران می شود. این فیلم سینمایی اولین تجربه سینمایی این کارگردان جوان است. «فرشته ها با هم می آیند» را می توان یک فیلم متفاوت در ژانر اجتماعی دانست، فیلمی که مخاطب از دیدن آن لذت برده و در نهایت با رضایت خاطر از سینما خارج می شود. جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا و رضا ناجی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«فرشته ها با هم می آیند» داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که صاحب سه فرزند همزمان می ‌شوند.

اما آخرین فیلم سینمایی در جدول اکران اول عید فطر، فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی است که در گروه سینمایی استقلال اکران می شود.

در خلاصه داستان «امروز» آمده است: یونس راننده‌ تاکسی کهنه ‌کار، در پایان یک روز کاری به زن جوانی کمک می‌ کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظار اوست.

پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا ندری، شیرین فرخنده‌ نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی ، امیر یوسفی، مهنا میرزایی بازیگران «امروز» میرکریمی هستند.

این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بهمن سال گذشته به نمایش درآمد.
کد مطلب: 40107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *