۰
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰

مصرف نمک در ایران، 2.5 برابر میانگین جهانی /قلب ها را دریابیم

وی با بیان اینکه سالانه 18 هزار نفر براثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را در کشور از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه نسبت به هشدارها توجه جدی نداشته است.
مصرف نمک در ایران، 2.5 برابر میانگین جهانی /قلب ها را دریابیم
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: علی‌رغم تمام هشدارها و توصیه‌ها، مصرف نمک به‌عنوان یکی از عوامل مهم در بروز عوارض قلبی و عروقی، در ایران ۲.۵ برابر متوسط جهانی است.

 رضا ملک‌زاده پنجشنبه ۱۶ مرداد در حاشیه بازدید از خانه قلب سالم در شیراز، گفت: هم اکنون بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در ایران در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۸ هزار نفر براثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را در کشور از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه نسبت به هشدارها توجه جدی نداشته است.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، قابل پیشگیری است.

وی همچنین با اشاره به لزوم تکمیل خانه قلب سالم در شیراز، گفت: از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در این مرکز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در مطالعه، نقشه مطالعه است و آنچه در خانه قلب سالم شیراز اتفاق می‌افتد بسیار خوب است اما نقشه آن کامل نیست که باید کامل شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه که بسیاری از افراد جامعه ما تنها با دچار شدن به عارضه‌های قلبی به پزشک مراجعه می‌کنند، گفت: اگر این روش ادامه یابد، نیاز به ساخت بیمارستان‌های قلب زیادی در کشور احساس می‌شود که هزینه سنگینی را تحمیل می‌کند.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 40333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *