۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰

آلبوم «آرایش غلیظ» شهریور می‌آید/ آواز شجریان با گیتار برقی

آلبوم موسیقایی «آرایش غلیظ» به آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان از هفته اول شهریورماه وارد بازار موسیقی می‌شود.
آلبوم «آرایش غلیظ» شهریور می‌آید/ آواز شجریان با گیتار برقی
این آلبوم که به نوعی موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت الله با آهنگسازی سهراب پورناظری است هفته اول شهریور ماه به تهیه کنندگی موسسه ایران گام وارد بازار موسیقی خواهد شد.

در این آلبوم ۵ قطعه منتخب از ملودی‌های فیلم «آرایش غلیظ» به همراه دو قطعه آوازی به خوانندگی همایون شجریان به علاقه مندان موسیقی عرضه شده است. قطعه تیتراژ پایانی این فیلم سینمایی که در زمان اکران جشنواره ای فیلم با استقبال و واکنش های مثبت علاقه مندان موسیقی و سینما مواجه شد از جمله این قطعه هاست که به زعم همایون شجریان یکی از ملودی های متفاوت او در عرصه خوانندگی است.

سهراب پورناظری پیش ازاین درباره موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» بیان کرده است: این اولین تجربه من و همایون شجریان در این ژانر از موسیقی است که البته در قطعه آوازی شما شاهد ترکیبی از موسیقی سنتی و سازهای الکترونیک هستید که در آن از فضاهای new age هم استفاده شده است. من در این قطعه تماما از نشانه های موسیقی شرقی استفاده کرده ام. انتخاب سازها هم همگی بر این اساس انجام شده اند. سی تار، پرکاشن های شرقی و آفریقایی سبک شرقی کار را پوشش می دهند و از آنجایی که کار قطعه ترکیبی از موسیقی های مدرن و سنتی است از یک ارکستر غربی هم استفاده شده است.

.

همایون شجریان پیش از این نیز در نشست خبری فیلم سینمایی « آرایش غلیظ» گفته بود: بنابر مختصات فیلم هدف این بود که موسیقی پر انرژی‌ای اجرا کنیم و برای تنظیم اثر به استفاده از سازهایی چون گیتار برقی و درامز رسیدیم. همچنین قرار شده آواز در این فیلم سینمایی در اوج باشد به همین دلیل هیچ بم‌خوانی در آواز وجود نداشت تا ریتم را بالا ببریم. از این جهت برخلاف تصورم حضور در این فیلم سینمایی را دوست داشتم و این در حالی بود که برای اولین بار با گیتار برقی و درامز آواز خواندم.

فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» سومین ساخته سینمایی حمید نعمت الله بعد از کارگردانی فیلم های «بوتیک» و «بی پولی» است که سال گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» و مجموعه تله فیلم های «بیا از گذشته از حرف بزنیم» از جمله فعالیت های این کارگردان است که سهراب پورناظری در اغلب آنها به عنوان آهنگساز حضور داشته است.
کد مطلب: 40455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *