۰
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
بانوی ایرانی برنده نوبل ریاضی:

تصور امریکا از سیستم آموزشی ایران درست نیست

وی در پایان گفت: فکر نمی کنم که همه باید ریاضی دان بشوند. اما معتقدم که بسیاری از دانشجویان زیاد روی ریاضیات فکر نمی کنند.
تصور امریکا از سیستم آموزشی ایران درست نیست
گاردین نوشت: مریم میرزاخانی نخستین زنی است که برنده مدال فیدلز شده است که مهمترین جایزه در حوزه ی ریاضیات شناخته می شود.
 میرزاخانی ۳۷ ساله در سال ۲۰۰۴ دکترای خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او اکنون استاد ریاضیات در دانشگاه استنفورد است.

وی می گوید: من خیلی خوش شانس بودم، زمانیکه مقطع دبستان را به اتمام رساندم جنگ تمام شده بود. من اگر ده سال زودتر متولد شده بودم این فرصت گرانبها را بدست نمی اوردم.

این استاد برجسته ریاضی افزود: پس از پایان مقطع راهنمایی، به دبیرستانی بسیار خوبی در تهران رفتم که استاید بسیار خوبی داشت.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تفاوت آموزش ریاضیات در ایران و آمریکا گفت: پاسخگویی به این سئوال دشوار است چراکه تجربه من در آمربکا محدود به چندین دانشگاه است و من اطلاعات چندانی در مورد آموزش عالی در اینجا ندارم.

میرزاخانی افزود: باید بگویم سیستم آموزشی در ایران، آن طور که در امریکا تصور می کنند نیست. من در دانشگاه هاروارد بارها توضیح دادم که به عنوان زن اجازه حضور در دانشگاه های ایران را داشتم.

وی اضافه کرد: مدارس پسران و دختران در ایران از یکدیگر جداست اما این باعث نمی شود که آنها در المپیادها شرکت نکنند.

این نابغه ایرانی ریاضیات گفت: فکر نمی کنم که همه باید ریاضی دان بشوند. اما معتقدم که بسیاری از دانشجویان زیاد روی ریاضیات فکر نمی کنند.

مریم میرزاخانی تصریح کرد: من در دو سال مقطع راهنمایی به شدت نمرات ضعیفی در درس ریاضی گرفتم و اصلا علاقه ای به فکر کردن در مورد این درس نداشتم.

اینگرید دالچیس رئیس انجمن بین المللی ریاضیات که جز تیم داوران مدال فیلدز است می گوید: خانم میرزاخانی به شدت در ایران شناخته شده است و به عنوان الگویی برای دانشجویان جوان این کشور نگریسته می شود.
کد مطلب: 40511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *