۰
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲

اعزام 15 تیم عملیاتی به مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که 250 خانوار در این مناطق آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: اقلام امدادی از جمله 80 دستگاه، 445 تخته پتو، موکت 130 تخته، فانوس80 شعله، کُلمَن80 عدد و 3400 کیلوگرم نایلون بین آنها توزیع شد.
اعزام 15 تیم عملیاتی به مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ تیم عملیاتی به مناطق سیل زده استان اعزام شدند.

 مهدی نویدی منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پی وقوع بارندگی و سیل سه شنبه شب ۲۸ مرداد ماه در مناطق سردسیری و عشایرنشین استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق "شبلیز "و "کوه گل"، در شهرستان دنا، مناطق "زیلایی، "جوکار"، "جوبریز"، "دلی گردو"، "سقاوه" "بلوط بلند"،" دالون، "تاکسی سه"، "زنگوا"، "جوش" و "سپیدار" در شهرستان بویراحمد، "طسوج" و "چاه سخار" در شهرستان چرام، کوه سیاه در شهرستان لنده خساراتی وارد شده است.

وی با بیان این‌که هلال احمر استان و شعب مربوطه اقدام به عملیات امدادرسانی به عشایر مناطق مذکور کردند، اظهار کرد: ۱۵ تیم عملیاتی با ۵۵ نفر امدادگر با ۲۰ دستگاه خودرو عملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۲۵۰ خانوار در این مناطق آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: اقلام امدادی از جمله ۸۰ دستگاه، ۴۴۵ تخته پتو، موکت ۱۳۰ تخته، فانوس۸۰ شعله، کُلمَن۸۰ عدد و ۳۴۰۰ کیلوگرم نایلون بین آنها توزیع شد.

نویدی افزود: اقلام بهداشتی و غذایی از جمله قند، شکر، کنسرو، برنج و مواد شوینده نیز توزیع شده است و این روند تا عادی شدن وضعیت و شرایط ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی تماس تلفنی که از مردم روستای "بلوط بلند" در شهرستان بویراحمد داشتیم اعلام کردند که راه ارتباطی آنها قطع و مسدود شده و چند واحد مسکونی ترک برداشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: عشایر استان با توجه به وضعیت و شرایط آب و هوایی استان که احتمال بارش مجدد وجود دارد هوشیار باشند و در مناطقی که احتمال وقوع سیل و خطر است اسکان پیدا نکنند.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 40645
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *