۰
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵

محسنی اژه‌ای: دولت در برابر مبادلات غیراخلاقی فضای مجازی مسئول است

محسنی اژه‌ای: دولت در برابر مبادلات غیراخلاقی فضای مجازی مسئول است
معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیاری از جنبه‌هایی که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود مغایر با اخلاق است و دولت و حکومت در برابر این موضوع مسئولیت دارند و نباید بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند.

حجت‌الاسلام "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان فارس در شیراز اظهار داشت: امروز امکانات استفاده از فضای مجازی در دست کودکان و نوجوانان قرار دارد و اگر در مقابل آنچه از طریق فضای مجازی به ذهن آنان وارد می‌شود بی‌تفاوت بمانیم، قطعا جامعه ما آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه همه باید دراین زمینه احساس نگرانی بکنند گفت: نگوییم مردم خودشان خوب را از بد تشخیص می‌دهند، نگوییم مردم خودشان این را انتخاب کرده‌اند، جامعه باید احساس تکلیف کند و بداند که شاید تمیز خوب از بد برای مردم آسان نباشد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اغلب صحنه‌های ناگوار و نامطلوب از طریق فضای مجازی در مقابل چشم و ذهن و فکر کودکان و نوجوانان قرارمی گیرد گفت: کسانی که می‌خواهند نسل سوم فلان تکنولوژی را به کشور وارد کنند آیا ابزارهای فرهنگی و پیوست‌های امنیتی و فرهنگی این تکنولوژی را هم فراهم کرده‌اند؟

به نوشته ی باشگاه خبرنگاران، وی اضافه کرد: زیر ساخت‌های استفاده از فضای مجازی در کشور ما ملی و بومی نیست، چرا باید برای انتقال یک پیام از طریق فضای مجازی ابتدا آن پیام را دراختیار دشمنانمان درآنسوی مرز‌ها قرار دهیم بعد خودمان آن را ببینیم وبه ما برگردد؟

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: زیر ساخت استفاده از فضای مجازی باید در کشورمان ملی و بومی بشود و این شدنی است، کسی با استفاده بیشتر از فناوری مخالفتی ندارد اما مسوولین هم باید دراین زمینه مسوولیت خود را بشناسند و آن را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه عدالت و امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید پیشگیری کنیم، عدم رویداد یک ترور، عدم انفجار یک بمب، عدم رخداد یک سرقت مسلحانه و تجاوز و پیشگیری از عدم وقوع جرایم خشن به مراتب بهتر و پر افتخار‌تر از این است که ما متجاوزی را دستگیر کنیم و به مجازات برسانیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از خدمات ذبیح الله خداییان تقدیر و علی‌القاصی مهر به عنوان رییس کل دادگستری فارس معرفی شد.

ذبیح الله خداییان به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه منصوب شده و علی القاصی مهر پیش‌تر دادستان شیراز بود.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 40997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *