۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳

تصویر رشادت‌های غواصان در «آشیخ»

احمد کاوری نویسنده و کارگردان سینما از پایان نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «آشیخ» و ارائه آن به تهیه‌کننده این فیلم خبر داد.
تصویر رشادت‌های غواصان در «آشیخ»
احمد کاوری نویسنده و کارگردان سینما با بیان این مطلب که نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «آشیخ» به پایان رسیده است، گفت: نزدیک به ۲ ماه پیش کار نگارش فیلمنامه «آشیخ» به پایان رسید و آن را تحویل سعید سعدی که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، دادم.

وی ادامه داد: من به عنوان کارگردان و نویسنده این پروژه کار خود را انجام دادم و منتظرم ببینم که تهیه کننده چه زمانی را برای آغاز تولید این اثر مناسب می بیند.

کاوری با تاکید بر اینکه «آشیخ» نگاه متفاوتی به جنگ دارد، توضیح داد: غواصان در هشت سال دفاع مقدس نقش عمده ای را در پیروزی های ارتش ایران داشتند، اما هیچ گاه به آنها توجه نشده است. فیلمنامه این فیلم با موضوع غواصانی است که در عملیات های مهم و سرنوشت‌ساز حضور داشتند. البته در این فیلم سینمایی غواصان عملیات های کربلای ۴ و ۵ به تصویر کشیده می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «خودزنی» ادامه داد: متاسفانه تولیدات بسیار کمی در حوزه دفاع مقدس در سینمای ایران صورت می گیرد و دلیل این کار را نمی دانم. گاهی شنیده می شود که برخی از تهیه کنندگان می گویند که فیلمنامه خوب وجود ندارد، اما من معتقدم فیلمنامه خوب است اما سرمایه گذار مناسب وجود ندارد.

احمد کاوری در پایان گفت: در واقع می توان گفت هنوز سیاستگذاری انجمن هایی مانند انجمن سینمای دفاع مقدس که باید در این زمینه به کارگردان و تهیه کننده کمک کند، مشخص نیست. از طرفی هم که سرمایه گذاران هم کمتر این ریسک را می پذیرند تا چنین فیلم هایی را تولید کنند.

«آشیخ» مضمونی دفاع مقدسی دارد و به زندگی شهید عبدالله میثمی می‌پردازد. این رزمنده که از شهدای غواص است در عملیات کربلای ۴ و ۵ رشادت‌های بسیاری از خود نشان داده است.

حجت‌الاسلام عبدالله میثمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. او مدتی را نیز در کردستان گذراند و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج توسط یار دیرینه‌اش شهید حجت‌الاسلام ردانی پور به یاسوج هجرت کرد. او سهم به سزایی در ثبات سیاسی و نظامی آن منطقه داشت.
کد مطلب: 41557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *