۰
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲

چرا حقايق دفاع مقدس را تحريف مي‌کنند؟

سي‌ويکم شهريورماه، سالروز آغاز حادثه‌اي بزرگ در تاريخ باشکوه و افتخار آميز ملت بزرگ ايران است که با نگاه ملّي، مصداق امروزي حماسه‌هاي افسانه‌اي است که حکيم بزرگ فردوسي در سراسر شاهنامه به آنها مي‌پردازد و کشورهاي فارسي زبان و ايراني جماعت به آنها مي‌‌بالد و مي‌نازد. در نگاه مکتبي و مذهبي نيز، اين حماسه و حماسه آفرينان آن دوره، با رخدادهايي که در طول 8 سال پرفراز و نشيب داشت، شباهت‌هاي فراواني در اهداف حادثه آفرينان، با غزوات و سريه‌هاي زمان پيامبر اسلام(ص) و بعدها جنگ‌هاي زمان امام علي(ع) دارد.
چرا حقايق دفاع مقدس را تحريف مي‌کنند؟

آري، امروز سالروز آغاز جنگ تحميلي ۸ ساله عراق عليه ايران در ۳۱ شهريور ماه سال ۱۳۵۹ است که مثلث شوم شرق، غرب و ارتجاع منطقه، دست در دست يکديگر، به خاطر تحليل‌هاي سطحي که از انقلاب عميق مردم ايران داشتند، صدّام نادان و سرکش را بر آن داشتند که جاهلانه‌ترين کار عمر خويش را انجام دهد که عواقب آن، چنان دامنش را گرفت که همه ملت‌هاي دنيا ديدند و بعدها خواندند که چگونه با ذلت و خواري، از چاه پنهاني مخفيگاه خويش همچون موشي ترسو بيرون کشيده شد و چگونه با رسوايي هر چه تمام‌تر بر دار رفت و عوامل و مزدوران منافق حامي وي نيز در بدر و رسوا شدند.

درباره عاقبت آن دفاع مقدس، اگر امروز برخي افراد و گروه‌ها، به مقتضاي فضاي سياسي روز، به هر دليلي نخواهند بين‌المللي‌ترين سند پيروزي ملت بزرگ ايران را که قدرت‌هاي استکباري در سازمان ملل تصويب و امضا کرده‌اند، به ياد آورند و با هدف ايجاد شبهه در کارنامه درخشان يک ملت، بند بند قطعنامه ۵۹۸ را بر اساس منافع سياسي و باندي خويش تفسير کرده و بر اساس همان تفسير، سخنراني و مصاحبه کنند و يادداشت و مقاله بنويسند و ويژه برنامه‌هاي گزينشي بسازند. مطمئناً نمي‌توانند براي پيام آخرين نامه صدام «امّا» و «اگر» بتراشند که خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس جمهوري ايران نوشت که «با اين تصميم ما، ديگر همه چيز روشن شده و بدين ترتيب همه آنچه را که مي‌خواستيد و بر آن تکيه مي‌کرديد، تحقق مي‌يابد.

اينک اين پرونده روشن در تاريخ ايران ثبت است و مطمئناً نسل‌هاي آينده اين کشور از دلاوري‌هاي فرزندان جوان اين سرزمين مي‌گويند و مي‌نويسند و پازل‌هاي ناقص بعضي از تفسيرها، تحليل‌ها و تحريف‌هاي امروز را کنار هم مي‌گذارند و واقعيت کامل را مي‌‌بينند. اما آنچه اين روزها در تحليل وقايع دوران دفاع مقدس مهم است، بازگويي اين حقيقت بزرگ در جامعه است که «جانشين امام راحل، فرمانده کل قوا و رئيس ستاد شوراي عالي دفاع در ۸ سال دفاع مقدس، چه کسي بود؟!!
سؤالي که شايد نسل جوان، وقتي بعضي از مقالات و کتاب‌هاي سفارشي و گزينشي مربوط به دوران جنگ ۸ ساله و حتي وقتي بعضي از برنامه‌هاي مربوط به دفاع مقدس را در رسانه ملي!! مي‌بيند، در ذهن خويش اين سؤال را مطرح مي‌کند و به دنبال پاسخ اقناعي آن مي‌گردد. مهم‌تر اينکه، از خود مي‌پرسد، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در زمان دفاع مقدس کجا بوده است و چرا تا اين حد سعي در سانسور نقش ايشان در دوران انقلاب و جنگ دارند؟!!

اگر صحيفه امام(ره) را به عنوان متقن‌ترين سند از گفتار و نوشتار امام راحل بدانيم که قطعاً چنين است و پس از رحلت آن زعيم عاليقدر، توسط دو امين ايشان، يعني مرحوم حاج احمدآقا خميني و سپس حجت‌الاسلام حاج حسن خميني مديريت شده و مي‌شود، اسناد فراواني از نخستين روزهاي شروع جنگ تا پايان آن دارد که طي آن، کمي‌ترين، کيفي ترين، عميق‌ترين و جامع‌ترين احکام خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است و جالب‌تر اينکه امام عزيز در مهم‌ترين حکم خود، صراحتاً مي‌نويسد که انتخاب هاشمي رفسنجاني به عنوان جانشين فرماندهي کل قوا و فرمانده جنگ، پيشنهاد آيت‌الله خامنه‌اي است و اين حکم دربرگيرنده اعتماد کامل دو رهبر جمهوري اسلامي به يک شخص و شخصيت در مهمترين مسأله جامعه است که دوام و بقايش به آن وابسته است.

صحيفه امام مي‌گويد:

۱ـ مستند به صفحه ۲۶۶ جلد ۱۵ صحيفه امام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در تاريخ ۹ مهر ۱۳۶۰ يعني يک سال پس از جنگ به عنوان رئيس شوراي عالي دفاع، انتصاب سرهنگ صياد شيرازي به فرماندهي نيروي زميني ارتش را به عنوان مصوبه شوراي عالي دفاع، به امام گزارش مي‌دهند.
۲ـ ۲۰ مهر ۱۳۶۰ امام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به عنوان نماينده خويش در شوراي عالي دفاع منصوب مي‌نمايند( صحيفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۳۰۲)

۳ـ۳۰ بهمن ۱۳۶۲ امام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به سمت دنباله‌ي فرماندهي عمليات والفجر منصوب مي‌نمايند(صحيفه امام، جلد ۱۹، صفحه ۳۵۵)

۴ـ در ۱۲ خرداد ۱۳۶۷ امام ايشان را به مسؤوليت جانشين فرماندهي کل قوا منصوب مي‌نمايند که مرور نامه آيت‌الله خامنه‌اي و حکم امام راحل در اين مورد خالي از لطف نيست:

آيت‌الله خامنه‌اي.... پيشنهاد مشخص اين‌جانب که قبلاً نيز کتباً و شفاهاً معروض گرديده، اين است که:

ـ کليه امور مربوط به نيروهاي مسلح، ارتش، سپاه، ژاندارمري اعم از عمليات، پشتيباني، امور سازماني و اداري و غيره به شخص واحدي مفوض و محول گردد.

ـ شخص مزبور از سوي حضرت‌عالي موظف گردد که امور را از نزديک و با قاطعيت تمشيت کند.

ـ دادگاه نيروهاي مسلح موظف گردد که در تعقيب قضايي متهمين و اجراي محکوميت‌ها به طور کامل از نظر و دستور وي تبعيت کند. با توجه به همه جوانب، به نظر اين‌جانب، تنها فرد مناسب براي تصدي اين مسئوليت مهم، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني است.

حکم امام: بسم الله الرحمن الرحيم.

جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج شيخ علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني ـ دامت افاضاته

با توجه به درگيري روياروي آمريکاي جهانخوار عليه اسلام و ايران و هماهنگي غرب و شرق و ارتجاع منطقه در مبارزه با انقلاب اسلامي و جلوگيري از پيروزي اسلام، به پيشنهاد رئيس جمهور محترم، جناب حجت‌الاسلام آقاي خامنه‌اي ـ دامت افاضاته جناب‌عالي را با تمام اختيارات به جانشيني فرماندهي کل قوا منصوب مي‌نمايم...

روح‌الله الموسوي الخميني
صحيفه امام، ج ۲۱، صفحه ۵۶

منبع:انتخاب
کد مطلب: 41619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *