۰
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵

واکنش حاتمی کیا به سخنان کیارستمی: می‌دانستم یک جریانی نسبت به جنگ بی‌اعتنا است

او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بودند و هستند و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد.
واکنش حاتمی کیا به سخنان کیارستمی: می‌دانستم یک جریانی نسبت به جنگ بی‌اعتنا است
کارگردان فیلم «چ» در واکنش به اظهارات عباس کیارستمی گفت: دعا کنید به خون شهدا که کسانی که این خون ها را نمی بینند هرچه سریع تر رسوا شوند.

ابراهیم حاتمی کیا گفت: عزیزی یا عزیزکرده‌ای حرفهایی زد و شهدا را قربانیان جنگ دانست. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم که نکند اشتباه کرده‌ باشم. البته من از قبل می‌دانستم یک جریانی هست که نسبت به جنگ بی‌اعتنا است. من معتقدم آن کسانی که به‌عنوان مسئولین وقت هستند از استاد خودم آقای بهشتی که من را به‌سمت جنوب راهی کرد و او را به‌سمت شمال فرستاد، او را تشویق کرد که در شمال باشد و من را در گرد و غبار جنوب در جنگ باشم.

وی افزود: او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بودند و هستند و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد.

کاگردان «چ» اضافه کرد: جناب آقای حسین حقیقی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی! به یاد دارید که من برای فیلمی نزد شما آمدم و گریه کردم و گفتم که این فیلم نباید به خارج از کشور برود و آنچه که الان رخ داده است، میزان را به دست بچه ها می دهد.

حاتمی کیا خطاب به فیلمسازان عرصه دفاع مقدس و مقاومت تأکید کرد: برادران! آن هایی که به قصدی آمده اید که فکر می کنید باید چیزهایی را بگویید که دیده اید! الان آقای عزیزی شهدا را نمی بیند!

وی خطاب به مسولان فرهنگی کشور نیز گفت: من از آقای ایوبی، وزیر ارشاد و شخص رئیس جمهوری انتظار دارم که نظرشان را در اینباره به صراحت بگویند.

این کارگردان سینما در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد ادامه داد: خدا به من این قوت را بدهد که به این حمله ها اعتنا نکنم ولی توقع دارم به عنوان افرادی که در جنگ بوده اند، نگاهشان را مشخص کنند. آقای ایوبی! شما خود در جنگ حضور داشته اید و صحنه هایی را دیده اید، اگر نظر خود را به صراحت اعلام نکنید، من معتقد خواهم بود در دولتی حرف می زنم که در آن نفاق است.
کد مطلب: 41682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *