۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳

افزایش تعداد دوچرخه های پایتخت به مرز 10 هزار دستگاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعداد دوچرخه های پایتخت به حدود 10 هزار دستگاه افزایش یافته است.
افزایش تعداد دوچرخه های پایتخت به مرز 10 هزار دستگاه
سید جعفر تشکری هاشمی  با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه نگاه ما بیشتر به مراکز آموزشی و نقاط تبادل سفر است، تلاش شده تا در این نقاط بیشتر دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تابستان همایش های دوچرخه سواری نیز در تهران برگزار شد تا مردم ارتباط بیشتری با دوچرخه سواری برقرار کنند گفت: خوشبختانه این همایش ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی گفت: در تلاشیم تا در مجاور مدارس و دانشگاه ها نیز دسترسی به دوچرخه فراهم کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان نیز بتوانند از دوچرخه استفاده کنند.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که اغلب شهروندان از بسته بودن خانه های دوچرخه در بیشتر مواقع گله مند هستند، برای حل این مشکل چه تمهیداتی در نظر گرفته اید گفت: مشکلاتی که در خانه های دوچرخه و دراختیار قرار دادن دوچرخه به شهروندان وجود داشته به زودی با ایجاد مدیریت یکپارچه در این حوزه رفع خواهد شد .

وی ادامه داد: تاکنون مدیریت یکپارچه در حوزه دوچرخه وجود نداشته و در هر منطقه به شیوه پیمانکار مربوطه کارها ادراه می شده اما به زودی مدیریت یکپارچه در این حوزه شکل می گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین در تلاشیم تا به جای خانه های دوچرخه، چرخ بندها و رک های دوچرخه را در سطح شهر ایجاد کنیم تا دسترسی شهروندان به دوچرخه آسان تر شود و بتوانند هر زمانی که می خواهند با زدن کارت عضویت دوچرخه را از چرخ بند خارج کرده و از آن استفاده کنند.

تشکری خاطر نشان کرد: دوچرخه یک وسیله حمل و نقلی پاک است اما طی سال های پیش در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به فراموشی سپرده شده بود و مدیریت شهری تهران طی سال های گذشته تلاش کرده تا دوچرخه سواری را دوباره به شهر بازگرداند.

تشکری با اشاره به اینکه ما به شهروندان پیشنهاد می کنیم برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند ادامه داد: گاهی تصور می شود وقتی می گوییم از دوچرخه استفاده کنید منظورمان این است که شهروندان از منزل تا محل کارشان که ممکن است چندین کیلومتر باشد از دوچرخه استفاده کند، با توجه به شیب ها، ترافیک تهران ووجود شبکه بزرگراهی و ... برای همه مناطق استفاده از دوچرخه امکان پذیر نیست اما شهروندان می توانند در طی روزی وقتی را برای دوچرخه سواری اختصاص دهند و یا در مسیرهای کوتاه از این وسیله نقلیه بهره مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: برای سفرهای کوتاه حداکثر ۵ کیلومتر بهتر است از دوچرخه استفاده شود که هم می تواند مفرح باشد و هم می تواند مشکل دسترسی وسیله نقلیه را حل کند.
کد مطلب: 41718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *