۰
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴

اصلاح بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگان در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ایتکه بخشنامه جدید دولت مبنی بر حذف حق بیمه از اضافه کار کارمندان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح می شود ، گفت: اجرای بخشنامه جدید موجب کاهش حقوق بازنشستگان می شود به همین دلیل در مجلس بررسی و اصلاح خواهد شد.
اصلاح بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگان در مجلس
محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب افزود: با حذف حق بیمه اضافه کاری از حقوق کارکنان، حقوق این افراد ۲۰ تا ۳۰ درصد در زمان بازنشستگی کم می شود که این اصلا عادلانه نیست.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری بخشنامه جدید را با چه هدفی امضا و ابلاغ کرده است ، گفت: قرار است طی روزهای آینده در ابتدا مسئولان تامین اجتماعی به کمیسیون اجتماعی مجلس دعوت شده و در این خصوص توضیح دهند که چرا بازنشسته ای که سال های زیادی را حق بیمه پرداخت می کند پس از بازنشستگی به یکباره حقوق و مزایای وی کم شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اصلاح مدیریت و ساختار پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی و بدهی هایی که شامل حال بازنشستگان می شود و غیره از جمله اقداماتی است که دولت باید برای رفع مشکلات بازنشستگی انجام دهد.

به گفته وی ، در حال حاضر بدهی دولت به تامین اجتماعی بسیار زیاد است و هر ساله بر میزان این بدهی افزوده می شود در حالی که می توان با پرداخت به موقع آن در سال از انباشته شدن مطالبات بازنشستگی و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کاست.

سعیدی از ناپخته بودن این بخشنامه خبر داد و اظهار داشت: کاهش حقوق بازنشستگان تصمیم ناپخته ای است که باید اصلاح شود و به طور حتم کمیسیون اجتماعی در این خصوص واکنش نشان می دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اجرایی شدن بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگان تاثیر بسیار نامطلوبی در آنها می گذارد گفت: با توجه به شرایط موجود دولت و مسئولان باید درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کرده و راهکار ارائه دهند.

سعیدی به علت تصویب بخشنامه جدید معاونت نظارت راهبردی اشاره کرد و افزود: شاید یکی از دلایل آن نقدینگی دولت باشد که آن را نیز می توان با اصلاح ساختار و مدیریت جبران کرد و همچنین با توجه به اینکه ۳۵ درصد اقتصاد کشور در دست سازمان تامین اجتماعی است دولت باید در ابتدا راهکاری برای پرداخت بدهی های این سازمان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه کاهش حقوق ظلم آشکاری است در حق بازنشستگان، گفت:در صورت ادامه اجرای این مصوبه تمامی افرادی که از این پس بازنشسته می شوند حقوقشان کاهش پیدا می کند به طوری که با افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال جاری حقوق این افراد مانند سال گذشته خواهد بود و این نشان دهنده ظلم آشکاری در حق آنان است.
کد مطلب: 41857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *