۰
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲

کودکان امروز با بازی‌های سنتی بیگانه‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: متاسفانه کودکان امروز آشنایی چندانی با بازی‌های سنتی و سرگرمی‌های دوران کودکی والدین خود ندارند و با این بازی‌ها بیگانه هستند.
کودکان امروز با بازی‌های سنتی بیگانه‌اند
ابوالفضل عبیدی گفت: بسیاری از این بازی‌های سنتی به جز این که بخشی از اوقات فراغت کودکان را پرمی‌کرد، نقش به سزایی در رشد خلاقیت و شکل‌گیری شیوه تفکر صحیح درکودکان دیروز داشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم احیای بازی‌هایی همچون لی لی ، زو، هفت سنگ و یک قل دو قل تاکید کرد و گفت: بدون شک ثبت ملی و آموزش این بازی‌ها به کودکان امروز از فراموش شدن این میراث فرهنگی ناملموس کشور جلوگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش تعداد گردشگران استان در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید انگیزه مردم برای سفر و گردشگری افزایش قابل توجهی داشته است که این امر تاثیر خود را بر وضعیت گردشگری استان البرز نیز گذاشته است.

عبیدی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و مذهبی استان به میزان قابل توجهی رشد داشته است، به طوری‌که تنها در هفته گردشگری استان روزانه هشت هزار نفر از نمایشگاهی که در مجموعه کاخ مرواردید ایجاد شده بود بازدید می‌کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت گردشگر استان در فصول سرد سال نیز اشاره کرد و افزود: زمان سفر نباید به فصول تابستان و پاییز محدود شود.

این مسئول در پایان گفت: تعداد گردشگران به طور طبیعی در فصل‌های پاییز و زمستان کم می‌شود؛ چرا که اکثر مردم با جاذبه‌های فصول سرد آشنایی ندارند.
کد مطلب: 42269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *