۰
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷

نجابت: این داستان مطرح نیست که آیت‌الله مصباح در کنار جامعتین نقش رهبری اصولگرایان را ایفا کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است افق وحدت اصولگرایان روشن است و می توانند به سازوکاری برای وحدت برسند به شرط آنکه هرکسی آن را به نفع خود تفسیر نکند.
نجابت: این داستان مطرح نیست که آیت‌الله مصباح در کنار جامعتین نقش رهبری اصولگرایان را ایفا کند
حسین نجابت ،نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگریان و نقش جامعتین در رسیدن به انسجام و هماهنگی تشکل‌های اصولگرا، گفت: اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری به ضرورت وحدت نسبت به قبل توجه بیشتری کردند و جلسات متعدد و مختلفی هم بین طیف های مختلف اصولگرایی تشکیل شد و هنوز هم در حال برگزاری است.


وی با تاکید براینکه این جلسات باید در نهایت به اتحاد برسد و یک جلسه شود، اظهارداشت: افق برای وحدت اصولگرایان روشن است و حرکت اصولگرایان نیز به این سمت می رود، جلسات که منسجم تر شود قطعا ما هم به گروه مرجع و هم داوری نیاز داریم و باید اشکالات سابق را نیز تکرار نکنیم .

نجابت با اشاره به اینکه هنوز فرمول مشخصی برای وحدت اصولگرایان تهیه نشده است، خاطرنشان کرد: اما اگر همین روالی که الان ادامه دارد ادامه پیدا کند فکر می کنم ما به یک وحدت قابل قبول و با یک سازوکار معین برسیم نه سازوکاری که هرکسی بتواند هر جوری که دوست دارد آنرا تفسیر کند که البته در سازوکار نهایی حتما جایگاه ویژه ای هم برای جامعتین در نظر گرفته خواهد شد.

وی در مورد مهمترین اشکالاتی که جریان اصولگرایی را در انتخابات ریاست جمهوری قبل ناکام کرد نیز گفت: اصولگرایان نتوانستند تحلیل درستی از وضعیت سیاسی کشور داشته باشند و بفهمند که تعدد کاندیدا باعث خرد شدن اراء می شود، این مسئله که یک اشکال اساسی است باید بررسی و رفع شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مورد نقش آیت الله مصباح یزدی در وحدت اصولگرایان تصریح کرد: آیت الله مصباح نقش مهمی دراین میان به عهده دارد، ایشان جز مدرسین ارشد حوزه علمیه و فقهای معتبر هستند و موسسه امام خمینی جایی است که وی سالها کار کرده است و طیف وسیعی از طلاب دانش آموخته آنجا هستند که در جریان های اجتماعی موثر هستند و نقش دارند و در واقع این گروه جز طیف اصولگراها هستند، بنابراین اصولگراها وقتی می خواهند به وحدت برسند بخش و طیف قابل توجهی از آنها همین دوستان هستند.

وی در مورد اینکه آیا مصباح یزدی می تواند در کنار جامعتین نقش رهبری اعتدالی را در جریان اصولگرایی به عهده بگیرد گفت: این داستان مطرح نیست و بنا نیست در جریان اصولگرایی روحانیت حضور فیزیکی در صحنه پیدا کند و انها رهنمود می دهند و عده ای باید بنشینند و کار را ساماندهی کنند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *