۰
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹

تاجگردون: سازمان مدیریت تا پایان سال 93 احیا می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید علت تعلل دولت برای احیا سازمان مدیریت این است که بررسی بیشتر می کنند که دوباره دچار خطا نشوند.
تاجگردون: سازمان مدیریت تا پایان سال 93 احیا می‌شود
۱۸ تیرماه ۱۳۸۶ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه متولد شده بود، منحل و با تغییرات اساسی در هویت سازمانی، این نهاد به دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه و مدیریت انسانی رئیس جمهور تبدیل شد.

در حالی که بیش از ۷ سال از آن مصوبه سپری می شود هم اکنون احیای این سازمان یکی از برنامه های اصلی دولت یازدهم به شمار می رود و آنچنان که محمدباقر نوبخت گفته است در گذشته این تفکیک به صورت سازمان برنامه ریزی و امور اداری و استخدامی صورت گرفته بود که قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، مجلس شورای اسلامی طرح ادغام آن را به تصویب رساند.

وی تاکید کرده است در حال حاضر نیز برنامه ها طبق روال در حال انجام است و برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال نظرسنجی هستیم.

این در شرایطی است که پیش از این نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرده بود که این سازمان در مهرماه سال جاری احیا می شود و این اقدام نیازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با نامه نیوز درباره احیاء سازمان مدیریت تصریح کرد: در طرح قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که فوریت آن در مجلس مصوب شد و در صورت تبدیل شدن به قانون ما حدودی را برای استانها مشخص کرده ایم و شنیده ایم که دولت نیز برای احیاء این سازمان کارهایی را انجام داده است.

وی اظهار داشت: دولت مشکلی را برای احیا این سازمان ندارد بلکه ما مشکل داریم که می گوییم قاعده کار بیشتر مشخص شود. در غیر این صورت دولت کارش را انجام می دهد و ما می خواهیم دولت با قاعده بهتری کارش را انجام دهد.

تاجگردون تصریح کرد:احیا این سازمان قطعا می تواند به قاعده بهتر در نظام برنامه ریزی کمک کند و ما در حال حاضر در نظام برنامه ریزی دچار مشکلاتی هستیم و قطعا در اینده این مشکلات بیشتر می شود و ما چون این آسیب را پیش بینی می کنیم به دولت برای جلوگیری از این اسیب احیا این سازمان را یادآوری می کنیم.

وی با بیان اینکه دولت از نظر کارشناسی مجلس برای احیا این سازمان با خبر است گفت: علت تعلل دولت برای احیا این سازمان این است که بررسی بیشتر می کنند که دوباره دچار خطا نشوند و احتمالا طی یکی دو ماه آینده این بررسی نیز به اتمام برسد و تا پایان سال ۹۳ این سازمان اگر اتفاق خاصی نیفتد احیا شود.
کد مطلب: 42650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *