۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
دربیانیه بیش از 200 نماینده مطرح شد:

5 مطالبه مجلس از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

همزمان با مذاکرات هسته ای ایران ، آمریکا و مسئول اروپایی مذاکرات در عمان، بیش از 200 نماینده مجلس با صدور بیانیه ای 5 مطالبه خود از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با 1+5 را مطرح کردند.
5 مطالبه مجلس از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای
در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان در بیانیه ای مطالبات خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور با ۱+۵ مطرح کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس شورای اسلامی به عنوان خاستگاه ملت ایران در تامین حقوق کامل هسته ای بر موارد زیر پای می فشارد و از تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهد در استمرار مذاکرات هسته ای موارد ذیل را مدنظر داشته باشد و قدرتمندانه از عزت و اقتدار ایران اسلامی که حاصل ۳۵ سال مقاومت قهرمانانه ملت ایران است دفاع نماید.

۱- لغو کامل تحریم ها اعم از هسته ای و غیر آن بلافاصله بعد از انجام توافق که رئیس جمهور محترم نیز بارها بر آن تاکید فرمودند.

۲- استیفای کامل حقوق هسته ای ملت ایران شامل توسعه و ارتقای چرخه سوخت هسته ای در حوزه تامین و تولید سوخت مورد نیاز تاسیسات هسته ای تا سرحد خودکفایی به شکل واقعی و تامین کننده نیاز به حق کشور برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه هسته ای بوشهر در حداکثر سقف زمانی ۵ سال و استمرار آن تا تامین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای براساس قانون مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی.

۳- عدم پذیرش هرگونه محدودیت در تحقیق و توسعه غنی سازی و سایر فعالیت های تحقیقاتی چرخه سوخت هسته ای و نیز در مکان، حجم و ذخایر مواد غنی شده مورد نیاز در کشور.

۴- منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی فراتر از توافقنامه معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای.

۵- حفظ ماهیت و فعالیت های مرتبط با راه اندازی و بهره برداری از رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک حداکثر در بازه زمانی ۲ سال و استمرار بهره برداری از تاسیسات هسته ای فوردو با حفظ امکان تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی کاربردی در عرصه های پزشکی، کشاورزی و سایر موارد صلح آمیز در کشور.
کد مطلب: 42779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *