۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷

لبنیات در آستانه گرانی مجدد

مدیرعامل اتحادیه سراسری فراورده‌های لبنی گفت: در صورتی که کارخانجات شیرخام را 1440 تومان خریداری کنند، حدود ۲۶ درصد به قیمت تمام شده تولید آن افزوده می‌شود.
لبنیات در آستانه گرانی مجدد
محمدرضا اسماعیلی با بیان اینکه مردم توان خرید لبنیات با قیمتی بیش از قیمت‌های فعلی را ندارند، اظهار داشت: باید دید دولت چه سیاستی راجع به این موضوع اتخاذ می‌کند. در جلسه‌ای که بین مسئولان دولتی، دامداران و صنایع لبنی برگزار گردید، صحبت‌هایی شد که قیمت شیرخام ۱۴۴۰ تومان باشد و دولت مابه‌التفاوت آن را به دامداران یا به کارخانجات صنایع لبنی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی گرفته نشده و همه چیز در حد صحبت بود، افزود: ۷۰ درصد قیمت تمام شده تولید فراورده‌های لبنی وابسته به بهای شیرخام است و در صورتی که کارخانجات این محصول را ۱۴۴۰ تومان خریداری کنند، حدود ۲۶ درصد به قیمت تمام شده تولید آن افزوده می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فراورده‌های لبنی اضافه کرد: در حال حاضر شیرخام با کیفیت، با بارمیکروبی زیر ۱۰۰ هزار و چربی ۳.۲ درصد ۱۲۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.

اسماعیلی در رابطه با احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات، افزود: پیش از این نیز بهای این محصولات ۱۵ درصد گران شده بود، ضمن اینکه قرار است ما با مسئولان وزارت جهادکشاورزی جلسه‌ای داشته باشیم، حرف‌های خود را به آنان منتقل و این مسایل را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لبنیات به صلاح مملکت نیست، اضافه کرد: این محصولات سلامتی مردم را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، ما میان دامدار و مصرف کننده قرار گرفته‌ایم و درد هر دو گروه را می‌فهمیم. تولید باید برای دامدار صرفه اقتصادی داشته باشد که سرپا بماند.
منبع:مهر
کد مطلب: 42781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *