۰
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰

طلا: «دو دو»کردن یعنی از وزیر علوم پیشنهادی راضی نیستیم

حسن روحانی رییس جمهوری در حالی روز گذشته دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد که تا پیش از آن وزرای معرفی شده بعد از عزل فرجی دانا نتوانسته بودند رای اعتماد کافی را از مجلس بگیرند.
طلا: «دو دو»کردن یعنی از وزیر علوم پیشنهادی راضی نیستیم
معرفی چهارمین وزیر پیشنهادی علوم به مجلس به مثابه موارد پیشین با حاشیه‌هایی از جنس «دو دو» کردن برخی نمایندگان همراه بود. آنجا که برخی نمایندگان مجلس همچون زمان معرفی وزیر پیشین علوم در مجلس در هنگام قرائت نامه معرفی وزیر جدید پیشنهادی علوم به خانه ملت فریاد «دو دو» سر دادند تا پیش از روز رای اعتماد اینگونه پیام مخالفت خود را با آشتیانی به رییس جمهور ارسال کنند.

وزیر پیشنهادی علوم در دوران تصدی مصطفی معین در وزارت علوم در دولت اصلاحات، معاون وی بوده است.همین امر موجب شده چهره های نزدیک به فراکسیون اصولگرایان نگاه مثبتی به معرفی وی نداشته باشند.

در همین رابطه حسین طلا، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی علوم به نامه نیوز گفت: فکر می‌کنم که مجلس احساس می‌کند می‌تواند همکاری بهتری با دولت داشته باشد ولی به نظر می‌رسد دولت با این وزیر معرفی شده نشان داد به دنبال همکاری نیست.

وی اظهار داشت: در همین بررسی های ابتدایی که از سوابق آقای آشتیانی صورت گرفته نشان می‌دهد که نظر ایشان این است که موافق حضور بسیج در مجموعه آموزش عالی نیست یا موضوعاتی که در رابطه با بحث فتنه در مورد وی مطرح است نیز جای بررسی دارد. ولی همه را باید بگذاریم تا در زمان مربوطه و رای اعتماد مطرح شود و ایشان هم پاسخ خود را بدهد.

طلا در مورد «دو دو» کردن برخی نمایندگان در زمان قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی در صحن مجلس گفت: این نشان داد که نمایندگان از گزینه مورد معرفی شده برای وزارت علوم راضی نیستند.

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری با اشاره به اینکه سوابق آشتیانی نیاز به بررسی دارد، اظهار داشت: طبیعی است که دولت از حقش برای معرفی وزرا استفاده می کند، مجلس نیز از حقش استفاده می‌کند و با در نظر گرفتن همه جوانب صلاحیت وزرا را بررسی می کند.

غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت اما با نکوهش از اقدام برخی نمایندگان و «دو دو» کردن آنها در زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم، به نامه نیوز گفت: متاسفانه امروز همزمان با اعلام وصول نامه معرفی وزیر علوم برخی نمایندگان «دو دو» کردند که این خلاف نظر مقام معظم رهبری است و دارای ایراد است زیرا حضرت آقا قبلا راهنمایی کردند که دودو یا چهار چهار نکنید .

تفسیر مدعیان ولایتمداری از نظرات رهبری بسیار خطرناک است

وی اظهار داشت: امروز این حرکت از طرف کسانی انجام شد که ادعای ولایتمداری دارند، وقتی به آنها گفتم این خلاف نظر رهبری است، گفتند حضرت آقا فقط برای لوایح این موضوع را گفته‌اند. متاسفانه تفسیر نظر رهبری از طرف این افراد خیلی خطرناک است.

جعفرزاده بیان کرد: متاسفانه ما شناخت صحیحی از دانشگاهها نداریم زیرا تفکر حاکم بر دانشگاهها یک تفکر متمایل به چپ است، بنابراین بهتر است کسی وزیر علوم باشد که بتواند دانشگاه را متناسب با سیاست‌های نظام کنترل کند، شما نمی‌توانید یک فرد سوپر راست در راس وزارت علوم بگذارید و اذعان کنید همه چیز حل شده است، خیر! بدون شک دانشگاه از وی تبعیت نمی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدام روحانی در معرفی دانش آشتیانی درست بوده است، گفت: وی باید تا آخر بروی این اقدام خود بایستد، از نظر ما معرفی آقای دانش آشتیانی اقدام درستی است. ای کاش قبل از آقای نیلی احمدآبادی نیز آقای دانش معرفی می شد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت در مورد فضای منفی مجلس علیه دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: اشکال ندارد، اگر هم وی رای نیاورد ایرادی ندارد .

وی در مورد اینکه آیا عدم رای اعتماد مجدد مجلس به گزینه وزیر علوم باعث اختلافات دولت و مجلس نمی‌شود، گفت: آقایان تصورشان این بود که بعد از فرجی دانا از خودشان وزیر انتخاب می‌شود، اجازه بدهید نامی از این افراد نبرم. حالا نیز با یک در بسته روبرو شده‌اند این در حالی است که کار اقای روحانی درست است زیرا وی باید با مسئله کشور و دانشگاه را مدنظر قرار دهد، نه مسئله چند فرد خاص در مجلس. اشکالی ندارد حتی اگر آقای دانش آشتیانی هم رای نیاورد، روحانی باید کار خودش را براساس پیمانی که با مردم بسته است ادامه دهد و به هیچ گروهی نباید باج دهد .
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *