۰
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶

سردار مومنی خبر داد: کنترل آنلاین ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس پلیس راهور ناجا از کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت 24 ساعته و آنلاین خبر داد و گفت: از طریق این سامانه شاهد افزایش انضباط و ایمنی حمل و نقل عمومی خواهیم بود.
سردار مومنی خبر داد: کنترل آنلاین ناوگان حمل و نقل عمومی
سردار اسکندر مومنی صبح یکشنبه در مراسم تبادل تفاهم نامه بین پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: این سامانه نقطه عطفی در افزایش انضباط و ایمنی جاده ها خواهد بود. در حالی که در کشور بیش از ۹۰ درصد جا به جایی بار و مسافر در کشور به صورت زمینی محور و ۱۰ درصد هوایی، ریلی و دریایی انجام می گیرد و از طرفی وسعت ایران معادل ۳۰ کشور اروپایی است لذا توجه به حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مردم کشور به راحتی از مناطق جنوبی به شمال سفر می کنند که این معادل مسافت طی شده در چندین کشور اروپایی است لذا با توجه به وسعت کشور و افزایش تعداد سفرها و خودرو که از سال ۸۴ تاکنون به ۱۶ میلیون خودرو رسیده است نشان می دهد برای افزایش ایمنی جاده ها باید از شیوه های جدید استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کنترل دستی جاده ها دیگر جوابگو نیست افزود: در حال حاضر دو نوع کنترل بیرونی و درونی برای جاده ها انجام می شود. کنترل بیرونی از طریق دوربینی هوشمند بوده که در جاده ها نصب شده است و کنترل درونی همان سامانه ای بوده که داخل خودروهای حمل و نقل عمومی نصب می شود.

سردار مومنی با اشاره به اینکه از طریق سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور امکان کنترل شبانه روزی محقق می شود اظهار داشت: تمام خودروهای حمل بار و مسافر سیاست کنترل درونی برای آنها استفاده می شود و نظارت بر این ناوگان به صورت آنلاین و شبانه روزی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در اصفهان از ۱۵ میلیون خودرو که در مسیر اصفهان - شیراز تردد داشت فقط ۳۰ هزار خودرو مرتکب تخلف شدند این در حالی است که قبلا ۹ درصد خودروهای حمل و نقل عمومی تخلف می کردند ولی در حال حاضر این عدد به ۰.۲ درصد رسیده است.

این مقام انتظامی در پلیس راهور با اشاره به لایحه مجلس که تمام بیمارستان ها را ملزم کرده که مصدومان تصادفات را فوری درمان کنند گفت: حدود ۵۰ درصد کشته تصادفات بعد از سر صحنه رخ می دهد که اگر موضوع پذیرش سریع مصدومان تصادفات در بیمارستان ها در مجلس محقق شود می توانیم در کاهش تصادفات به نرم جهانی برسیم.

سردار مومنی با بیان اینکه موضوع آمد و شد یک دغدغه جهانی در امر ترافیک است گفت: باید همه مولفه های دخیل در امر تصادفات را به میدان آورد تا بتوان در کاهش کشته های تصادفات موثرتر عمل کنیم.

وی سیستم کنترل هوشمند را از قوی ترین مولفه های موثر جهت کنترل تخلفات عنوان کرد و گفت: آثار کنترل هوشمند جاده ها طی دو سال آینده محقق می شود و سامانه نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور سبب کاهش سفر و کنترل و کاهش مصرف سوخت نیز می شود.

رئیس پلیس راهور در رابطه با اینکه ممکن است بعضی از رانندگان حمل و نقل عمومی و بار سامانه نظارت هوشمند در وسیله نقلیه خود را دست کاری کنند گفت: کمیته فنی متشکل از راهور و راهداری برای جلوگیری از دست کاری سامانه و تخلفات رانندگان در این زمینه ایجاد شده است.
کد مطلب: 43239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *