۰
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۲

دولت ایران در میان پردرآمدترین دولت‌های جهان

آمار بودجه سالیانه ۲۳۵ کشور جهان نشان می دهد درآمد ۷۹ میلیارد دلاری دولت ایران از ۱۹۷ کشور جهان از جمله تایوان، قطر، ایرلند، مالزی و رومانی بیشتر است.
دولت ایران در میان پردرآمدترین دولت‌های جهان
دولت ایران در میان پردرآمدترین دولت های جهان محسوب می شود و مقایسه آمار بودجه سالیانه ۲۳۵ کشور جهان نشان می دهد درآمدهای دولت ایران از ۱۹۷ کشور جهان بیشتر است.

بر اساس این اطلاعات که بر پایه بودجه سال ۲۰۱۳ تهیه شده است کل درآمد دولت ایران در این سال بالغ بر ۷۹.۶۹ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم تنها از ۳۷ کشور جهان کمتر است.

دولت آمریکا پردرآمدترین دولت در جهان محسوب می شود به طوری که کل درآمد دولت این کشور بالغ بر ۲.۴۵ تریلیون دلار تعیین شده است. دولت ژاپن با درآمد ۱.۹۹ تریلیون دلاری در رتبه دوم و دولت چین با درآمد ۱.۸۶ تریلیون دلاری در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

دولت آلمان با ۱.۵۳ تریلیون دلار و فرانسه با ۱.۳۶ تریلیون دلار به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم از این نظر قرار گرفته اند. انگلیس، ایتالیا، برزیل، کانادا و استرالیا نیز به ترتیب رتبه های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، برخی کشورها که دولت هایشان درآمد بیشتری از دولت ایران داشته اند عبارتند از: روسیه با درآمد ۴۱۶ میلیارد دلاری، عربستان با درآمد ۳۲۶ میلیارد دلاری، ترکیه با درآمد ۱۸۵ میلیارد دلاری، هند با درآمد ۱۷۲ میلیارد دلاری، امارات با درآمد ۱۳۶ میلیارد دلاری، کویت با درآمد ۱۱۵ میلیارد دلاری و عراق با درآمد ۱۰۳ میلیارد دلاری.

برخی کشورها نیز که درآمد کمتری نسبت به دولت ایران داشته اند عبارتند از:تایوان با درآمد ۷۸ میلیارد دلاری، قطر با درآمد ۷۶ میلیارد دلاری، ایرلند با درآمد ۷۳ میلیارد دلاری، مالزی با درآمد ۶۷ میلیارد دلاری، مجارستان با درآمد ۵۸ میلیارد دلاری، رومانی با درآمد ۵۵ میلیارد دلاری و کرواسی با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری.

اخبار اقتصادی - تسنیم
کد مطلب: 43422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *