۰
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دلایل ترویج ازدواج سفید می‌گوید؛

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد که در بحث ازدواج سفید تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی به سمت زندگی غربی و عدم مدیریت در فضای مجازی و فرهنگی و بی توجهی به بحث ماهواره از جمله عوامل موثر در این موضوع هستند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دلایل ترویج ازدواج سفید می‌گوید؛
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با بحث رواج ازدواج سفید در جامعه گفت: ما در کمیسیون فرهنگی این موضوع را تا حدودی مورد پیگیری کرده ایم اما باید ببینیم در ارتباط با این مسئله چه راهکارهایی باید بی اندیشیم.

وی با اشاره به طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: مجلس در این زمینه وظیفه خود را انجام داد و طرح جمعیت و تعالی خانواده را تدوین کرد تا بتواند مسئله حمایتی از حانواده و جمعیت را مورد پیگیری و حمایت و مدیریت قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم باید برای پیشگیری از این موضوع کانون خانواده را مورد حمایت قرار دهیم تا شرایط ازدواج همراه با امید بین دختر و پسری که با هم هستند ایجاد شود و قطعا این موضوع پایدارتر این روابط را می کند.

پژمان فر تاکید کرد: باید دستگاه های اجرایی و نهادهای تبلیغاتی در این زمینه جدی تر وارد شوند اما متاسفانه ایرادی که در حال حاضر وجود دارد این است که دستگاه های اجرایی ما زیر بار این موضوع شانه خالی می کنند.

وی گفت: در حال حاضر می بینیم که مسئولان اجرایی انتقاد می کنند به جای این که آنها انتقاد کنند باید به دنبال اصلاح موضوع باشند. خنده دار است که انها از ضعف فرهنگی سخن می گویند اما قوانین را اجرایی نمی کنند تا این ضعف را از بین ببرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که دولت باید مشکل را حل کند، گفت: اگر دولت در این زمینه مشکلات قانونی دارد مشکلات را رفع می کنیم و از دولت نیز انتظار داریم در این زمینه به وظایف خود عمل کند. در واقع اگر دولت در این زمینه مطالباتی دارد با لایحه به مجلس ارائه کند و ما آن را بدون معطلی بررسی می کنیم.

وی با اشاره به عوامل موثر در بحث رواج ازدواج سفید گفت: تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی به سمت زندگی غربی و عدم مدیریت در فضای مجازی و فرهنگی و بی توجهی به بحث ماهواره از جمله عوامل موثر در این موضوع هستند.

وی گفت: دولت تبلیغات اثباتی نسبت به مهم ترین کانون اجتماعی که انسان ها در طول هزاران سال در زمین خاکی در آن زندگی کرده اند را به خوبی اننجام نمی دهد و کارهای اجرایی، حمایتی و تبلیغاتی را رها کرده است.

وی در رابطه با این که مشکلات اقتصادی در این زمینه را چه مقدار موثر می دانید گفت: اتفاقا این موضوع در قشر پولدار جامعه رواج پیدا کرده است و این گونه نیست که فردی که دچار مشکل اقتصادی است به سمت ازدواج سفید برود بلکه همانند تعدد فرزندان باز هم قشر پولدار به این موضوع تمایل دارند.

وی تصریح کرد: دولت باید در ارتباط با این موضوع کارهایی را در زمینه تقویت محوری ترین کانون جامعه یعنی خانواده و تقویت ارتباطات خانوادگی انجام دهد و بحث بار مالی طرح جمعیت و تعالی خانواده را بپذیرد و با تصویب این طرح بخشی از این مشکلات نیز حل شود.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *