۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

با اتمام ماه صفر با افزایش قیمت سکه و طلا مواجه هستیم

قیمت سکه و ارز به قیمت نفت وابسته است طبیعی است که وقتی نفت با کاهش قیمت رو به رو می شود قیمت سکه و ارز کاهش پیدا می‌کند.
با اتمام ماه صفر با افزایش قیمت سکه و طلا مواجه هستیم
علی محمد احمدی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به اتمام ماه محرم و صفر به ایلنا گفت: قیمت سکه و ارز به قیمت نفت وابسته است طبیعی است که وقتی نفت با کاهش قیمت رو به رو می شود قیمت سکه و ارز کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: اما در بازار داخلی ما، نوسانات قیمت سکه و طلا تابع چندین عامل است؛ یکی از آنها میزان ذخایر بانک مرکزی است، عامل دیگر افت و خیز قیمت جهانی طلا و عامل بعدی بحث تقاضای بازار است.

احمدی با اشاره به اتمام ماه محرم و صفر، گفت: با توجه به این موضوع و وارد شدن به ماه ربیع‌الاول تقاضا در بازار افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. علی الخصوص که این زمان با سه ماهه آخر ماه نیز مصادف است و هر چقدر به این عید نزدیک تر می‌شومی این تقاضا بالاتر خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین عوامل مذکور در قیمت سکه و طلا تاثیرگذار هستند اما تحلیل دیگری که می‌توان از افزایش قیمت طلا و ارز به دست آورد این است که دولت و بانک مرکزی مانند دولت سابق قصد دارند برای جبران کسری بودجه خود قیمت ها را دست‌کاری کنند، که اگر این تغییر حقیقت داشته باشد کاری بسیار نامعقول است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: اما در خصوص صحت و سقم این مساله نمی‌توان به صراحت قضاوت کرد، هر چند که دولت‌ها بدشان نمی‌آید که برای جبران کسری بودجه خود دست به انجام این اقدامات بزنند.


اخبار اقتصادی - ایلنا
کد مطلب: 43821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *