۰
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲

هدف جدید دلواپسان هسته‌ای در دوران سرافراز ؛ سازشکارخواندن روحانی و ظریف از تریبون صداوسیما

دلواپسان بعد از حمایت‌های رهبری، مراجع تقلید و مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به دنبال ایجاد فضای این تیم در جامعه هستند به خاطر همین نامه جدیدی را روانه صداوسیما کردند تا بتوانند در دوره جدید به اهداف خود دست پیدا کنند.
هدف جدید دلواپسان هسته‌ای در دوران سرافراز ؛ سازشکارخواندن روحانی و ظریف از تریبون صداوسیما
31نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جدید صداوسیما خواستار حضور در رسانه ملی و سخن گفتن در باب توافق ژنو شدند. این نمایندگان پیش از این در چند نامه از رئیس سابق صداوسیما درخواست این حضور را داشتند که این درخواست‌ها با مخالفت ضرغامی روبرو شد. حالا با تغییر رئیس صداوسیما این دلواپسان هسته‌ای بازهم به فکر حضور در صداوسیما افتادند تا شاید در دوران جدید بتوانند به خواسته‌های خود برسند.

توافق ژنو در ۱۰۰ روز اول دولت روحانی شکل گرفت و رئیس جمهور به کمک تیم مذاکره کننده خود توانست بعد از گذشت ۸ سال در میز مذاکره راه حلی برای پرونده هسته‌ای ایران پیدا کند تا زندگی مردم در کنار سانتریفیوژها بچرخد. این توافق اما در داخل مخالفان زیادی داشت، مخالفانی که با برجسب دلواپسی وارد فضای سیاسی کشور شدند.

این افراد با ادبیات تند دولت روحانی را متهم به سازشکاری و کوتاه آمدن در برابر دولت های خارجی متهم کردند و خواستار تغییر در این سیاست شدند. این حملات دلواپسان به دولت روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به حدی بود که مقام معظم رهبری از این ادبیات انتقاد کردند و فرمودند:« اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند»

دلواپسان بعد از این سخنان در حالی که بسیاری بر این باور بودند که دیگر آتش انتقادهای آنان از روحانی خاموش خواهد شد بازهم دست به انتقاد زدند و اینبار حتی، انتقادهای تندی تری را نصیب دولت و رئیس دولت کردند و حتی آن را متهم به براندازی کردند. کریمی قدوسی از سردمدارن مخالف دولت روحانی در سخنانی عجیب می‌گوید: « رییس جمهور در رساله دکترای خود اطلاعات مهمی در حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده است.» و همچنین ادامه می‌دهد که :« رمزگشایی از شعار اعتدال امر مهمی است چرا که اعتدال پوششی برای براندازی نظام است».

این افراد همچنان بر طبل مخالفت خود با دولت می‌کوبند و ار هر تریبونی برای این اظهارنظرها استفاده می‌کنند. این دلواپسان یک هدف مهم را دنبال می‌کنند و آنهم ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی است. آنها که به خوبی می‌دانند اگر روحانی در پرونده هسته‌ای به موفقیت قابل توجه‌ای دست پیدا کند، این جریان سیاسی به پایان عصر خود خواهد رسید. حل پرونده هسته‌ای ایران یعنی حل مشکلات اقتصادی کشور که به واسطه تحریم‌ها بوجود آمده است. هم دولت روحانی و هم مخالفان به خوبی می‌دانند رمز پیروزی در عرصه سیاسی ایران، مذاکرات هسته‌ای است.

دلواپسان سخت به دنبال نشان دادن این معنا به مردم هستند که روحانی به دنبال فروختن منافع ملی که همان انرژی هسته‌ای به کشورهای غربی است. دلواپسان برای جا انداختن این تفکر خود سخت به دنبال رسیدن به تریبون تلویزیون برای تلقین این معنا در جامعه هستند.

صداوسیما مهم ترین و پرنفوذترین رسانه کشور طی‌ تمام دوران‌ها بوده و هست و دلواپسان می‌خواهند از طریق این رسانه منویات خود را به مردم تلقین کنند. این جریان سیاسی سخت به دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی است و برای این کار چه وسیله‌ای بهتر از صداسیما!

این دلواپسان در بخشی از این نامه خود را خیل عظیمی از مردم می‌دانند و می‌گویند:«این حق از آن رو برای منتقدین - که خیل عظیمی از تشکل‌های دانشجویی و طلاب، نخبگان سیاسی و علمی، رسانه‌ها و نمایندگان مجلس هستند - ضروری است که در طول یک سال گذشته از سوی برخی رسانه‌ها و شخصیت‌ها انواع و اقسام اتهامات و توهین‌ها مانند بی‌سواد، بی‌شناسنامه، افراطی، مدافعان تحریم، بزدل، ترسو و ... متوجه منتقدین شده است.»

این افراد که بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین استقبال گسترده مردم از نتیجه مذاکرات خود را خیل عظیمی از مردم می‌دانند و معتقد هستند که مردم از روند دولت در مذاکرات هسته‌ای راضی نیستند. آنها می‌خواهند این نارضایتی که خود نیز می‌دانند وجود ندارد را از طریق صداوسیما بوجود بیاورند.

تلقین خیانت دولت روحانی در مسائله هسته‌ای در دستور کار دلواپسان هسته‌ای است. با مرور سخنان این افراد در مورد دولت خاتمی و روند طی شده پرونده هسته‌ای در این دولت که اتفاقا مدیریت آن نیز به عهده حسن روحانی بود به خوبی نشان دهنده ید طولانی این افراد در متهم کردن افراد به سازشکاری است. سعید جلیلی از چهره‌های برجسته دلواپس پرونده هسته‌ای ایران در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بارها در سخنرانی‌ها و فیلم تبلیغاتی خود از سازشکاری دولت اصلاحات و حسن روحانی را متهم به سازشکاری در مذاکرات هسته‌ای کردند.

به نظر می‌رسد این جریان سیاسی بعد از حمایت‌های رهبری، مراجع تقلید و مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به دنبال ایجاد فضای این تیم در جامعه هستند به خاطر همین نامه جدیدی را روانه صداوسیما کردند تا بتوانند در دوره جدید به اهداف خود دست پیدا کنند. در پایان باید دید که رئیس جدید صداوسیما که اتفاقا تسلط کافی بر سیاست خارجی و عرصه دیپلماسی دارد با این نامه چگونه برخورد می‌کند.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *