۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۴

آيت‌الله هاشمي: افکار داعش، بهشت را هم خراب مي‌کند

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اهميت سرمايه حضور مردم براي ايران و عراق، گفت: هيچ قدرتي نمي‌تواند چنين مردمي را به زانو در آورد، البته شرط تداوم آن، ادامه همکاري‌هاي مردم و خدمات مسؤوليت شناسانه است تا داعش که افکارش بهشت را هم خراب مي‌کند، بيش از اين عليه مردم جنايت نکند.
آيت‌الله هاشمي: افکار داعش، بهشت را هم خراب مي‌کند
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بعدازظهر امروز در ديدار وزير نفت عراق، پيروزي‌هاي مردم عراق بر گروه تروريستي داعش را قطعه‌اي ارزشمند در تاريخ آن کشور خواند و گفت: براي دنيا ثابت شد که بايد شکست داعش از عراق شروع شود.

ايشان، همکاري و همدلي شيعيان، اهل سنت، اکراد و ديگر فرقه‌هاي قوي و مذهبي را براي امروز و آينده مردم کشور عراق ارزشمند و مهم توصيف کرد و گفت: نشان دادند که اگر دولت فراگير داشته باشند و قاطبه مردم به اشاره مراجع با هم باشند، گروه‌هاي تروريستي ميدان عملي نخواهند داشت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مراسم اربعين امسال را مانوري بسيار مهم و خودجوش براي اثبات فداکاري مردم و گسترش امنيت در خيابان‌ها و بيابان‌هاي کشور عراق دانست و گفت: اي کاش با استفاده از ابزار رسانه‌اي و اطلاع‌رساني تصاوير واقعي مراسم اربعين در دنيا پخش مي‌شد تا مي‌ديدند که چگونه مردم، داوطلبانه براي برگزاري مراسم مذهبي مي‌آيند و از خطر نمي‌ترسند.

ايشان با تأکيد بر اهميت سرمايه حضور مردم براي ايران و عراق، گفت: هيچ قدرتي نمي‌تواند چنين مردمي را به زانو در آورد، البته شرط تداوم آن، ادامه همکاري‌هاي مردم و خدمات مسؤوليت شناسانه است تا داعش که افکارش بهشت را خراب مي‌کند، بيش از اين عليه مردم جنايت نکند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيروي انساني را مهمتر از همه لوازم قدرت‌هاي مالي و سياسي در دنيا دانست و گفت: اگر ايران و عراق با اين سرمايه همکاري کنند، همه قدرت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را خاشع مي‌کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به موقعيت استراتژيکي دو کشور ايران و عراق، گفت: بهترين، کوتاه‌ترين و امن‌ترين مسير براي ارتباط هوايي، کشتي‌راني و زميني جنوب به شمال و غرب به شرق دنيا از دو کشور ايران و عراق مي‌گذرد.

ايشان منابع زيرزميني، نيروهاي مردمي و همسايگي با ايران را سرمايه‌هاي ارزشمند مردم عراق خواند و گفت: مي‌توانيم همسايگان را در جهت تأمين منافع مشترک همراه کنيم. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آب، زمين و هواي مناسب را براي گسترش کشاورزي در همه ابعاد و محصولات در عراق مهم دانست و گفت: فقط نيازمند امنيت کامل هستيد تا کشور با سابقه خود را بسازيد.

آقاي دکتر عادل عبدالمهدي نيز در اين ديدار با تشريح اوضاع داخلي عراق و پيروزي‌هاي تدريجي نيروهاي عراقي عليه داعش، به وحشي‌گري‌هاي اين گروه عليه مردم شهرهاي تحت اشغال خود، مخصوصاً موصل اشاره کرد و گفت: مردم را مجبور مي‌کنند که در صورت و سيرت سلفي باشند و جشن ميلاد حضرت رسول(ص) را ممنوع کرده بودند، در حالي که جهان بشريت غرق در شادي و سرور بود.

وزير نفت عراق مذاکره در خصوص چاه‌هاي مشترک، صادرات پتروشيمي و قيمت نفت را عمده‌ترين اهداف خود در سفر به ايران ناميد و گفت: آماده همکاري‌هاي عميق با جمهوري اسلامي ايران هستيم که علاوه بر منافع مشترک، دين، مذهب، تاريخ و فرهنگ مشترک داريم.

وي با اشاره به سوابق همکاري‌هاي ايران و عراق در سال‌هاي گذشته و نقش اين دو کشور براي تأمين نفت مورد نياز دنيا، گفت: بعضي از کشورهاي منطقه علي‌رغم ضررهاي مالي، نمي‌گذارند نفت به قيمت واقعي برسد که در اين راه تداوم همکاري ايران و عراق ضروري است.

دکتر عادل عبدالمهدي با اشاره به جايگاه ايران و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نزد مردم و مسؤولان عراق، گفت: با ابلاغ سلام مردم و مسؤولان، اميدواريم همچنان از تجربيات ارزشمند شما براي ساختن عراق استفاده نماييم.


منبع: پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله هاشمي
کد مطلب: 44155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *