۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲

آمار جدید از میزان مصرف سالانه مواد مخدر در کشور

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از مصرف سالانه 500 تن مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: سن اعتیاد در کشور 15 سال است.
آمار جدید از میزان مصرف سالانه مواد مخدر در کشور
علیرضا جزینی در نشست خبری در کرمانشاه به افزایش مرگ و میر معتادان در کشور اشاره و تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۲۰۰۰ معتاد در کشور فوت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد افزایش داشته و از این تعداد ۲۰۰ نفر را معتادان زن تشکیل می دهند.

وی علت این امر را عمدتا ناخالصی مواد مخدر عنوان کرد و افزود: متاسفانه سودجویان مواد مخدر برای سود بیشتر افزودنی هایی را به مواد مخدر سنتی و صنعتی اضافه می کنند که این امر افزایش موارد مرگ و میر معتادان را رقم زده است.

جزینی استفاده مضاعف مواد مخدر به صورتی که به عنوان مثال تریاک به همراه شیشه مصرف شود و نیز افزایش اندازه مصرف را از دیگر علل افزایش مرگ و میر معتادان عنوان کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۷۲ درصد سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر اظهار کرد: اکنون ۲۰۸۹ سازمان مردم نهاد در سه حوزه کاهش آسیب، پیشگیری و درمان مواد مخدر در کشور فعال هستند.

جزینی از وجود ۱۴۰۰ مرکز درمان غیرمجاز در کشور خبر داد و عنوان کرد: این مراکز شناسایی شده و ۸۹ درصد آنها پلمب شده یا برخورد مناسب با آنها صورت گرفته است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کشف ۳۳ میلیون عدد قرص و آمپول غیرمجاز در ۹ ماهه امسال ابراز کرد: در دو هفته گذشته نیز ۱۴ میلیون قرص ترامادول در تهران و چهار میلیون دیگر در شیراز کشف شد.



اخباراجتماعی - ایسنا
کد مطلب: 44229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *