۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶

سال جدید و 10 دلیل برای متحول شدن مسی

سال 2014 براي ليونل مسي، سالي تلخ و توام با ناکامي بود. سالي که او با بارسلونا در کسب جام توفيقي نداشت و بدتر اينکه توپ طلا را نيز در دستان بزرگترين رقيبش کريستيانو رونالدو ديد.
سال جدید و 10 دلیل برای متحول شدن مسی
سال ۲۰۱۵ نیز جنجالی و پرتنش برای مسی و بارسلونا آغاز شد. نیمکت نشینی مسی در بازی با سوسیداد ،عدم حضور او در جلسه تمرینی روز بعد و شایعه اختلاف نظر او و بازیکنان بارسا با لوئیس انریکه و کادر فنی باشگاه، روزهایی بحرانی و پر حاشیه را برای بارسلونا به همراه داشت. اما مسی با انجام چند مصاحبه،صراحتا عنوان داشت که او و دیگر بازیکنان بارسا برای کسب موفقیت،متحد تر و با انگیزه تر از هر زمان دیگری هستند.

"روجر توره یو"، در یادداشت خود برای موندودپورتیوو، در مورد همه دلایلی که می توان با استناد به آنها، سالی متفاوت برای مسی متصور شد، نوشته است. سالی که به عقیده او، مسی می تواند پنجمین توپ طلای خود را به دست بیاورد.




۱- اعتماد متقابل و صمیمیت بین سه ضلع مثلث هجومی بارسا، داخل و خارج زمین (مسی،نیمار و سوارز)

یکی از معماهای بارسلونای فصل جدید این بود که مسی، نیمار و سوارز چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند و تا چه اندازه هماهنگ خواهند شد. نکته ابهام برانگیز، در مورد تطابق پذیری سوارز با دو بازیکن دیگر بود. هر روز که می گذرد به وضوح مشخص می شود که ارتباط بین این سه بازیکن، چه در داخل و چه در خارج از زمین بیشتر می شود. در بازی های اخیر بارسا این مساله کاملا به چشم می آید. مسی برای ادامه حضور در بارسا، تیمی برنده می خواهد و متقاعد شده است که با نیمار و سوارز، می توان چنین تیمی داشت. کافی است به شادی پس از گل این ۳ نفر در مقابل اتلتیکو مادرید دقت کنید.


۲- اطمینان از حمایت کامل هواداران بارسا

انتهای فصل گذشته و در بازی آخر فصل مقابل اتلتیکو که منجر به از دست رفتن قهرمانی شد، مسی نیز همچون دیگر بازیکنان بارسا مورد اعتراض هواداران قرار گرفت. لئو به تازگی تمدید قرارداد کرده بود اما پس از آن اتفاق، در مصاحبه ای صراحتا گفت که روزی که احساس کند هواداران از او راضی نیستند بارسا را ترک خواهد کرد. در این فصل، حتی در روزهای بد بارسلونا، بارها و بارها مسی در ورزشگاه نوکمپ تشویق شده است.او به خوبی دریافته که هواداران، همواره قدردان زحمات او برای تیم محبوبشان هستند.

۳- آزادی عمل در پازل تاکتیکی لوئیس انریکه

سال ۲۰۰۸، گواردیولا مسی را از کناره ها، به مرکز زمین و نزدیک به محوطه جریمه حریفان منتقل کرد. همین تغییر مکان سبب شد تا گلزنی های مسی نیز آغاز شود. به تدریج، تیم های مقابل برای مهار مسی درست به هر کاری زدند و کار به جایی رسید که مسی در برخی مسابقات، حتی نمی توانست به قلب دفاع حریفان نفوذ کند. لوئیس انریکه در این فصل بار دیگر مسی را به سمت راست منتقل کرده با این تفاوت که او می تواند آزادانه به نقاط دیگر زمین نیز سرکشی کند. در مجموع، انریکه به مسی آزادی عمل تام داده است.

۴- فراموشی مصدومیت فصل گذشته و آمادگی بدنی ۱۰۰ درصد

مسی بطور کامل مشکلات مربوط به مصدومیت فصل گذشته را به فراموشی سپرده و می توان گفت که از لحاظ بدنی در شرایط ۱۰۰ درصد آمادگی به سر می برد. مصدومیت بد فصل گذشته، آشکارا روی بازدهی او در زمین تاثیر منفی گذاشته بود. اما او امسال با تکیه بر آمادگی فیزیکی بالایش، حتی در کارهای دفاعی بارسلونا نیز شرکت می کند. در مقابل اتلتیکو بطور مثال دیدیم که او در برخی مقاطع، درون محوطه جریمه مشغول دفاع کردن بود و حتی مرتکب پنالتی نیز شد.مساله ای که به ندرت در فصول گذشته از مسی دیده بودیم.

۵- پذیرفتن برتری کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۴ و پیدا کردن انگیزه ای مضاعف برای تصاحب پنجمین توپ طلا

مسی این مساله را علنی نکرده اما مشخص است که حرف های رونالدو پس از دریافت سومین توپ طلایش، روی او تاثیر گذاشته است. رونالدو در زوریخ صراحتا گفت که هدفش در سال ۲۰۱۵، رسیدن به رکورد ۴ توپ طلای مسی است. بر کسی پوشیده نیست که رقابت بین رونالدو و مسی، چه تاثیر مثبتی روی هر دو بازیکن گذاشته است. این بار رونالدو، علنا مسی را به یک دوئل دعوت کرده است.





۶- اطمینان یافتن از این مساله که او نفر اول و لیدر در پروژه جدید بارسا به حساب می آید

پس از بروز تنش در روابط بین او و لوئیس انریکه و ایجاد یک جو رسانه ای منفی بر علیه مجموعه بارسلونا، رئیس باشگاه (بارتومئو)، صراحتا به دفاع از مسی پرداخت و او را بالاتر از هر فردی، مهمترین عضو مجموعه بارسلونا دانست. فوق ستاره آرژانتینی، حالا بار دیگر حمایت کامل رئیس باشگاه را همراه خود دارد. بدین ترتیب، اگر مسی قبلا در این مورد شکی داشت، حالا مطمئن شده است که در پیش بردن پروژه جدید باشگاه، او نفر اول به حساب می آید. مسی نیاز داشت تا بار دیگر این مساله به او اثبات شود. فصل گذشته زمانیکه نیمار با حقوق سالیانه بالاتر، به بارسا پیوست، او در واکنش به سخنان "خاویر فائوس"، مدیر مالی باشگاه که دلیلی برای بهتر کردن قرارداد مسی نمی دید، گفته بود که فائوس چیزی از فوتبال نمی فهمد. چند ماه بعد، بارتومئو برای راضی نگاه داشتن مسی، قرارداد قبلی او را بهبود بخشید و او بار دیگر به باارزش ترین بازیکن تیم بدل شد.

۷ - جبران ناکامی فصل گذشته و کسب جام با بازیکنان جدید

پس از یک فصل بدون جام (به استثنای سوپرجام اسپانیا)، مسی نمی خواهد یک فصل دیگر را با ناکامی پشت سر بگذارد. او به خوبی می داند که در بارسلونا، همه نگاه ها در درجه اول به اوست و یک فصل دیگر توام با ناکامی، تا چه حد می تواند اعتمادها به او را کاهش دهد. با بازیکنان جدیدی که در این فصل به بارسلونا اضافه شده اند، بارسا همچنان در همه رقابت ها شانس قهرمانی دارد.

۸- خلاصی از سال پر از مشغله فکری ۲۰۱۴

مسی سال ۲۰۱۴ با انواع و اقسام مشکلات حقوقی مواجه بود که همین مشغله فکری، روی عملکرد او در زمین مسابقه نیز در مقاطعی تاثیر منفی گذاشت. در راس همه مشکلات، مسائل مالیاتی قرار داشت. پس از پشت سر گذاشتن این مشکلات، مسی در سال جدید، با ذهنی آزادتر از همیشه، تنها به فوتبال فکر خواهد کرد.



۹- صحبت بی واسطه با هواداران در تلویزیون بارسا در اقدامی بی سابقه

مسی به قصد برطرف کردن هرگونه سوتفاهم، در تلویزیون بارسا حاضر شد و به توضیح در مورد اتفاقات اخیر باشگاه بارسلونا پرداخت.اقدامی که تاکنون رخ نداده بود. او البته بدون هیچگونه توضیحی در مورد رابطه اش با لوئیس انریکه، صراحتا عنوان داشت که با هیچ باشگاهی برای جدایی از بارسا مذاکره نکرده و تنها هدف او، ادامه حضور در باشگاه محبوبش است. او در این مصاحبه گفت که جو رختکن بارسلونا بر خلاف آنچه که ادعا شده، یک جو متحد و صمیمی است و آنها برای کسب موفقیت هم قسم شده اند. کسب ۴ برد متوالی بخصوص برد ۳-۱ بر اتلتیکوی قدرتمند، پس از روزهای بحرانی هفته های گذشته، خود موید حرف های مسی هستند.

۱۰- متقاعد شدن از حمایت کامل مردم آرژانتین

از روزی که مسی اولین بازی خود برای تیم ملی آرژانتین را انجام داد، در بسیاری مقاطع او متهم به کم کاری برای تیم ملی می شد. مردم آرژانتین معتقد بودند که او همانند بارسلونا برای تیم ملی آرژانتین نمی درخشد. پس از حضور موفق در جام جهانی برزیل و رساندن آرژانتین به فینال جام جهانی، حالا مسی در کشورش نیز همانند بارسلونا، محبوب ترین بازیکن است و این دغدغه فکری نیز از ذهن مسی پاک شده است.

می توان امیدوار بود که با همه دلایل فوق، سالی متفاوت به نسبت سال ۲۰۱۴ در انتظار لئو مسی باشد.سالی که ممکن است برای او، توپ طلای پنجم را به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 44318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *