۰
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶

"امضای توافق نامه در مذاکرات هسته اي قطعیست"

بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم که قبل از پایان مهلت تعیین شده برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، مذاکراتی که در این باره صورت می گیرد به امضای توافق نامه منجر خواهد شد
"امضای توافق نامه در مذاکرات هسته اي قطعیست"
روسیه ابراز اطمینان کرد که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران به انعقاد توافق نامه منجر خواهد شد.
 از صحبت های مذاکره کننده هسته ای اصلی روسیه که در گفتگوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران در چارچوب گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) شرکت می کند، چنین استنباط می شود که مسکو در خصوص انعقاد توافق نامه درباره مسئله هسته ای ایران پیش از پایان مهلت سی ام ژوئن اطمینان دارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد : ما بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم که قبل از پایان مهلت تعیین شده برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، مذاکراتی که در این باره صورت می گیرد به امضای توافق نامه منجر خواهد شد
.
معاون وزیر امور خارجه روسیه که اصلی ترین مذاکره کننده این کشور در گروه پنج به علاوه یک است، افزود : ما از این که می بینیم هر دیداری که در رابطه با برنامه هسته ای ایران برگزار می شود با پیشرفت های جدید همراه است، خوشحال هستیم .

سرگئی ریابکوف این مطالب را کمی پس از نشست هایی که روز یکشنبه و دوشنبه در ژنو سوئیس با حضور جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کنندگان دیگر کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک برگزار شد، بیان کرد.

مقامات آمریکا و ایران روز دوشنبه از حصول پیشرفت در مذاکرات خود در ژنو درباره برنامه هسته ای ایران خبر دادند هر چند هنوز هیچ چیز برای انعقاد یک توافق بین المللی در خصوص برنامه هسته ای بحث برانگیز ایران قطعی نشده است.

این توافق نامه باید پیش از سی و یکم ماه مارس منعقد شود و پس از آن جزئیات فنی مربوط به آن پیش از سی ام ژوئن نهایی شوند.

ایران و قدرت های بزرگ تلاش می کنند در خصوص مسئله هسته ای تهران به راه حلی مسالمت آمیز دست پیدا کنند که به جمهوری اسلامی ایران اجازه پیگیری برخی فعالیت های هسته ای غیرنظامی را بدهد اما در عین حال این کشور را از دست یافتن به بمب اتمی بازدارد. برای قدرت های غربی و اسرائیل دستیابی ایران به سلاح هسته غیر قابل قبول است.

به نوشته ریانوستی، اگر تا مهلت تعیین شده توافق نامه ای درباره برنامه هسته ای ایران میان این کشور و قدرتهای بزرگ امضا شود، تحریم های بین المللی که بر ضد ایران تصویب شده و اقتصاد این کشور را در تنگنا قرار داده است به تدریج برداشته خواهند شد این در حالی است که دولت ایران تاکید می کند که توافق نامه درباره برنامه هسته ای این کشور نباید دو مرحله ای باشد و تحریم های اعمال شده بر ضد این کشور نیز باید به یکباره برداشته شوند.

ایران و قدرت های بزرگ پنج به علاوه یک از سال دو هزار و سه برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران که روابط بین المللی را مسموم کرده است، تلاش می کنند.
کد مطلب: 44832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *