۰
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹

روز درخشان تبریز با شش گل

گسترش فولاد با نتيجه شگفت‌انگيز 3 بر 1 فولاد، مدافع عنوان قهرماني را شکست داد تا دو تيم تبريزي آخرين بازي‌هاي سال را درخشان تمام کنند.
روز درخشان تبریز با شش گل
فولاد برای جبران ناکامی ها و گسترش برای فرار از انتهای جدول به مصاف هم رفتند که در نهایت گسترش فولاد پیروز میدان شد تا از انتهای جدول فاصله گیرد.

داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: علی اکبر عظیم‌پور و محمدجواد مداح
اخطار: امید خالدی ۱۸ و بدرلو ۳۰ و آل نعمه ۴۳ و مساریچ ۵۰، سلیمی ۸۵ از فولاد؛ رسول پیرزاده ۲ و باتیستا ۵۵ و ابراهیمی ۸۳ از گسترش

گسترش فولاد:
داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، جابر انصاری، مگنو باتیستا، محمد امین درویشی (۹۰ میلاد جهانی)، علیرضا میرشفیعیان، رسول پیرزاده (۵۴ میثم نقی زاده)، سیدمحسن حسینی، دیه گو دی اولیویرا، محمد ابراهیمی و مصطفی اکرامی
سرمربی:فراز کمالوند

فولاد خوزستان:
علیرضا سلیمی، احمد آل نعمه (۸۸ بهمن کاملی)، لئوناردو مساریچ، مهدی بدرلو، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، نانگ، امید خالدی، مهرداد جماعتی، محسن مسلمان و محمد قاضی
سرمربی:دراگان اسکوچیچ
===============================================================


شرح گل‌ها:
۱ ـ صفر (گسترش فولاد): جابر انصاری مهاجم گسترش فولاد با یک حرکت انفرادی زیبا در دقیقه ۹ گل اول این بازی را وارد دروازه فولاد کرد و تیمش را از حریف قرمزپوش پیش انداخت.
۲ - صفر : خطای بدرلو روی درویشی گسترش فولاد را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و مگنو باتیستا این ضربه پنالتی را خلاف جهت حرکت سلیمی به گل دوم آبی پوشان تبریزی تبدیل کرد.
۳-۰(گسترش)شوت جابر انصاری از پشت محوطه جریمه با اشتباه سلیمی دروازه بان فولاد به نحو عجیبی وارد دروازه این تیم شد تا سومین گل گسترش رقم بخورد.
۳-۱(گسترش) محمد قاضی با کنترل سینه و شوتی سرضرب از فاصله از ۱۰ متری در محوطه جریمه به زیبایی فاصله را به دو گل کاهش داد.

شرح بازی:
گسترش فولاد با درخشش جابر انصاری مهاجم سرعتی خود شکستی دیگر را به فولاد تحمیل کرد و از انتهای جدول فاصله گرفت.
گسترش که به ۳ امتیاز این بازی نیاز داشت، از همان ابتدای بازی با ارائه یک بازی تهاجمی فولاد را به عقب راند و در نیمه اول ۲ بار به گل رسید، آنها سپس در نیمه دوم گل سوم را هم به ثمر رساندند تا کار قهرمان فصل پیش لیگ‌برتر را یکسره کنند. البته فولاد می‌ توانست شکست سبک تری در تبریز داشته باشد اما مهدی بدرلو نتوانست یک پنالتی را به ثمر برساند. فولاد با این شکست به ناکامی خود در لیگ‌برتر فوتبال ایران ادامه داد، آنها از هفته بیستم به مدت ۴ هفته است رنگ پیروزی را ندیدند و در این مدت ۳ شکست را هم پذیرفته اند که این موضوع در کارنامه دراگان اسکوچیچ بی سابقه است.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۵: جابر انصاری از سمت چپ پاس زمینی به درویشی داد که او هم جلوی دروازه توپ را وارد دروازه کرد که داور آفساید گرفت.
دقیقه ۲۶: محمد ابراهیمی توپ را به محوطه جریمه فرستاد که جابر انصاری صاحب توپ شد اما شوت او را دروازه بان فولاد مهار کرد.
دقیقه ۴۲: جابر انصاری با یک حرکت انفرادی پا به توپ جلو رفت و بازیکن فولاد را پشت سر گذاشت و توپ را به درویشی پاس داد که او نتوانست در زمان زدن ضربه توپ را کنترل کند و توپ را به بیرون زد.
دقیقه ۶۰: آل نعمه روی یک ارسال کرنر ضربه سر زد که مرتضی اسدی توپ را از روی خط برگرداند.در برگشت هم ساسان انصاری شوت زد که از کنار دروازه بیرون رفت.چ
دقیقه ۶۷: خطای پنالتی ابراهیمی روی شریفات فولاد را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که بدرلو نتوانست این توپ را گل کند و توپ بعد از برخورد به تیرک دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۷۴ : جابر انصاری در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه ۷۹: ساسان انصاری پس از برخورد با مدافع گسترش در محوطه جریمه سرنگون شد که قرمزپوشان بر خلاف داور اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.
دقیقه ۸۱: امین درویشی با نفوذ به محوطه جریمه فولاد ضربه ای را روانه دروازه قرمز پوشان کرد که سلیمی این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۲: توپ به‌صورت اتفاقی به درویش رسید که او در محوطه جریمه از زاویه بسته شوت زد که سلیمی گرفت.

اتفاق ویژه:
کوروش بختیاری زاده مربی فولاد به خاطر اعتراض شدید از روی نیمکت اخراج شد.
بهترین فرصت هدر رفته تیم فولاد خوزستان، پنالتی دقیقه ۶۷ بود. خطای مجمد ابراهیمی روی اسماعیل شریفات یک ضربه پنالتی برای فولاد به همراه داشت که مهدی بدرلو توپ را به تیر افقی دروازه گسترش فولاد زد.

بهترین بازیکن:
جابر انصاری مهاجم گسترش با دو گلی که در بازی امروز به ثمر رساند ستاره میدان بود. همچنین محمدامین درویشی هم خوب کار کرد و بارها مدافعان فولاد را عذاب داد.

حاشیه‌های بازی:
*پس از به صدا درآمدن سوت نیمه اول بازی، بازیکنان تیم فولاد به ویژه احمد آل نعمه به سمت داور حمله ور شده و به او اعتراض می کردند که اسکوچیچ دخالت کرده و آنها را از داور دور و پس از آن دقایقی با داور و کمک داور صحبت کرد.
*زمانی که اسکوچیچ دو تعویض همزمان انجام داد و اسماعیل شریفات و نانگ را از زمین بیرون کشید این دو بازیکن به شدت از تعویض خود ناراضی بودند به طوری که آلویس نانگ مستقیم به رختکن رفت و شریفات هم بدون آنکه با اسکوچیچ دست بدهد، رفت و با ناراحتی روی نیمکت نشست.
*زمانی که بلندگوی ورزشگاه برد ۳ بر صفر تراکتورسازی مقابل راه آهن را اعلام کرد تماشاگران حاضر در ورزشگاه به شادی، خوشحالی و پایکوبی پرداختند.

نکته:
دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز با به ثمر رساندن ۶ گل در دو مسابقه روز خوبی را برای فوتبال شهرشان رقم زدند. این دو باعث شد تراکتورسازی به صدرجدول برسد و گسترش فولاد از انتهای جدول فاصله بگیرد.
کد مطلب: 45002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *