۰
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی

پاسخ ظريف به رئيس ستاد مشترک ارتش امريكا: ترك عادت موجب مرض است

ظریف گفت: گزینه نظامی اصلا وجود ندارد و علیه ما کارآمد نیست، پس بهتر است که از این حرف‌ها نزنند. وی با اشاره به ادامه مذاکرات با 1+5 تأکید کرد‌: یگانه راه با ایران این است که حق ما را به رسمیت بشناسند و بر اساس احترام متقابل رفتار کنند تا بتوانیم نتیجه بهتری از مذاکرات بگیریم.
پاسخ ظريف به رئيس ستاد مشترک ارتش امريكا: ترك عادت موجب مرض است
وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی خود در پاسخ به پرسشی درباره سخنان وزیر خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا مبنی بر باقی بودن گزینه‌های نظامی روی میز تصریح کرد: فقط می‌توانم بگویم ترک عادت موجب مرض است.

 محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان پیش از ظهر امروز شنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با «جولیا بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در نشست خبری مشترک ضمن خیر مقدم به همتای استرالیایی خود گفت: ما و استرالیا همواره روابط سیاسی و اقتصادی داشتیم و این روابط علیرغم فراز و نشیب‌ها ادامه پیدا کرده و زمان آن فرا رسیده که روابط را به سطح بالاتری حرکت دهیم.

وی افزود: امروز درباره موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم و این گفت‌وگوها را ادامه خواهیم داد. نگرانی مشترک ما از افراط و ترورسیم در منطقه نگرانی است که به آن پرداخته شد و نحوه برخورد با پدیده بسیار خطرناک داعش در این منطقه و نگرانی خانم بیشاپ از حضور شهروندان غربی و استرالیایی در بین تروریست‌های داعش مورد بررسی قرار گرفت و نیاز به هماهنگی و همفکری و حتی همکاری در حوزه‌های مختلف برای مقابله با این پدیده را بررسی کردیم و همینطور فرصتی داشتیم در مورد مسائل دوجانبه و ضرورت افزایش تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد نگرانی ما و استرالیا است، موضوع سوءاستفاده گروه‌های غیرقانونی که در حوزه تجارت انسان فعالیت می‌کنند و همچنین سوءاستفاده از شهروندان ما برای انتقال به استرالیا و همچنین نحوه برخورد آنها است و قرار شد در این زمینه همکاری‌ها را ادامه دهیم و گفت‌وگوهای کنسولی دو کشور در این زمینه ادامه یابد که با این معضل برخورد شود.

وی گفت: همچنین در خصوص حمایت از حقوق بشر و نحوه تعامل در این حوزه حساس گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه گفت: امیدوارم با ادامه همکاری‌ها و تعاملات و تبادل‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و استرالیا بتوانیم زمینه را برای بهبود وضعیت به خصوص وضعیت پناهجویان و جلوگیری از سوءاستفاده از قاچاقچیان از این افراد فراهم کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه استرالیا درباره نقش ایران در آموزش گروه‌های نظامی شیعه تصریح کرد: مبارزه با داعش و تروریسم در عراق باید توسط دولت عراق مدیریت شود و به نظر دولت عراق احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه هر کاری که ایرانی‌ها در عراق انجام می‌دهند با همکاری دولت عراق است، تصریح کرد: در حمایت بین‌المللی از دولت عراق برای مبارزه با افراط و تروریسم نباید گزینشی عمل کنیم و مباحث سیاسی نباید دخیل شود و حمایت‌های مالی و تاکتیکی نباید صورت گیرد و این مبارزه باید در هماهنگی با دولت عراق و احترام به تصمیمات این دولت باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه بمباران‌ها به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل افراط و تروریسم نیاز به کمپین بزرگی است و هر گونه تلاش علیه غیرنظامیان برای ما و دولت عراق قابل قبول نمی‌باشد و ما این پیام را به گروه‌های مختلف در عراق ارسال کردیم و امیدواریم جنایات و بی‌رحمی‌ها توسط داعش متوقف شود.

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه گزینه نظامی در مورد ایران روی میز است، تصریح کرد:‌ چنین گزینه‌ای وجود ندارد و تنها راه برای آنها این است که حق ایران را به رسمیت شناخته و بر اساس احترام متقابل عمل کنند تا استراتژی بهتری در مذاکرات داشته باشند.
کد مطلب: 45286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *