; ?>; ?> بارسلونا-یوونتوس، فینالی غیرمنتظره - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳

بارسلونا-یوونتوس، فینالی غیرمنتظره

کمتر کسی تصور می کرد که یوونتوس بتواند با غلبه بر رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت، به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده و حریف بارسلونا شود.
بارسلونا-یوونتوس، فینالی غیرمنتظره
پیروزی ۲-۱ بر رئال در تورین و تساوی ۱-۱ در برنابئو، حکم به صعود یووه به فینال دادند و سه هفته دیگر در برلین، بارسا و یووه فینال غیرمنتظره لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. هر دو تیم هشتمین فینال خود را تجربه خواهند کرد. در این بین، بارسا چهار بار قهرمان و سه بار نایب قهرمان شده در حالیکه یوونتوس با ۵ شکست در فینال ها، تنها دو عنوان قهرمانی در کارنامه دارد.

بارسا در سال های ۱۹۹۲، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱، جام قهرمانی را بالای سر برده و در عوض در سال های ۱۹۶۱ با شکست از بنفیکا، ۱۹۸۶ با شکست از استوا بخارست رومانی و ۱۹۹۴ با شکست از میلان، در کسب جام ناکام مانده است.

یوونتوس دو قهرمانی در سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۶ در کارنامه دارد. در سال ۱۹۸۵ این تیم لیورپول را در فینال ۱-۰ شکست داد. فینالی که یادآور فاجعه ورزشگاه هیسل بروکسل است و در سال ۱۹۹۶ نیز آژاکس را در شهر رم و در ضیافت پنالتی ها مغلوب کرد.

این چهارمین فینال لیگ قهرمانان بین دو تیم از اسپانیا و ایتالیا خواهد بود. پیش از این بارسا و سامپدوریا در سال ۱۹۹۲، بارسا و میلان در سال ۱۹۹۴ و رئال مادرید-یوونتوس در سال ۱۹۹۸ رودرروی یکدیگر قرار گرفته بودند. بارسا در سال ۱۹۹۲ و رئال در سال ۱۹۹۸ موفق به شکست رقبای ایتالیایی خود شدند.

اما این چهارمین رویارویی بارسلونا و یوونتوس در یک رقابت اروپایی رسمی خواهد بود. اولین بار دو تیم در سال۱۹۸۶ و در یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بارسا در بازی رفت ۱-۰ یووه را شکست داد و در بازی برگشت با تساوی مقابل این تیم به نیمه نهایی راه یافت.
سال ۱۹۹۱ دو تیم در نیمه نهایی جام در جام اروپا به مصاف هم رفتند که بارسلونا در بازی رفت ۳-۱ پیروز شد و در بازی برگشت، یووه با وجود برتری ۱-۰، از راهیابی به فینال بازماند. در فینال، بارسا مغلوب منچستریونایتد شد.
در سال ۲۰۰۳ نیز دو تیم در یک چهارم لیگ قهرمانان با یکدیگر دیدار کردند که بارسا با وجود تساوی ۱-۱ در تورین، در نوکمپ ۲-۱ مغلوب شد و یووه به مصاف رئال در نیمه نهایی رفت که در آنجا نیز با غلبه بر حریف مادریدی، به فینال رفت و مغلوب میلان شد.
کد مطلب: 45615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *