۰
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷

رئیس جمهور: سرزمین نفت ما توسط 1+5 اشغال شده؛ باید خرمشهرِ نفت‌مان را آزاد کنیم

افلغیان نمی‌گذارند نفتی که از آن مردم ما است را بفروشیم تا زندگی مردم اداره شود. یعنی سرزمین نفت ما توسط 1+5 شورای امنیت و قدرت‌ها اشغال شده است و ما باید خرمشهر نفتمان را آزاد کنیم.
رئیس جمهور: سرزمین نفت ما توسط 1+5 اشغال شده؛ باید خرمشهرِ نفت‌مان را آزاد کنیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرزمین نفت ما توسط ۱+۵ و شورای امنیت اشغال شده،باید خرمشهرِ نفت‌مان را آزاد کنیم، گفت: همانطور که سرداران نظامی ما خرمشهر را آزاد کردند،سرداران سیاسی هم خرمشهرها را آزاد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در هشتمین کنگره علمی تجلیل از ایثارگران با بیان اینکه امروز در فضای سرزمین فروش نفت ما اشغال شده است اظهار کرد: افلغیان نمی‌گذارند نفتی که از آن مردم ما است را بفروشیم تا زندگی مردم اداره شود. یعنی سرزمین نفت ما توسط ۱+۵ شورای امنیت و قدرت‌ها اشغال شده است و ما باید خرمشهر نفتمان را آزاد کنیم.

روحانی با بیان این که امروز سرزمین فعالیت‌های اقتصادی ما با دنیا توسط افلغیان جدید یعنی ۱+۵ و شورای امنیت سازمان ملل اشغال شده است، تصریح کرد:‌ امروز در دنیای اقتصاد جلوی حرکت ما را گرفته‌اند و روابط بانکی ما با دنیا در سراسر جهان توسط افلغیان جدید محدود شده است و باید تمامی سرزمین‌های تصرف اقتصادی تجاری، و علمی مان را که درسراسرجهان به ناروا اشغال شده است به عنوان خرمشهر جدید و خونین شهر جدید از دست دشمن آزاد کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد:‌در سالروز سوم خرداد جمع شده‌ایم تا بگوییم ما ملتی هستیم که خرمشهر را فراموش نمی‌کنیم و امروز هم خرمشهرهایی را پیش رو داریم و مصمم هستیم تمام خرمشهرها بدون استثنا به دست این ملت و هدایت رهبری آزاد شود.

روحانی با تاکید بر این که سوم خرداد ادامه خواهد داشت، افزود: سوم خرداد زندانی سال ۶۱ نیست همچنین سوم خرداد یک حادثه نیست بلکه یک حماسه و پروسه است که ادامه خواهد یافت تا همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی تجاری بانکی بیمه‌ای، اجتماعی و سیاسی ، سیاست خارجی ، فرهنگی و علمی و غیره آزاد شود تا جشن بگیریم.

روحانی تصریح کرد:‌ جشن سوم خرداد برای اشغال‌های جدید دشمن دیر نیست و با اراده و قدرت و ایمان ملت ایران و دولتی که مامور این ملتند ان‌شا‌ء الله قدم به قدم خرمشهرها را آزاد خواهیم کرد و همانطور که سرداران نظامی ما خرمشهر را آزاد کرده است سرداران جنگی ما هم خرمشهرهای جدید را آزاد خواهند کرد.

روحانی گفت: صدها دولت می‌آیند و می‌روند اما خرمشهر می‌ماند و آزادی خرمشهر نوای شادی در کشور می‌دمد و خرمشهرها از این پس آزاد خواهد شد و نشان و سرور از آن ملت بزرگ ایران خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که به فکر استقرار انقلاب و ساماندهی ساختار جدید نظام مواجه بود با توطئه‌های پیش بینی نشده ای از جمله حمله افلغیان به مرزهای غربی کشور روبرو شد تصریح کرد: صدام فکر می‌کرد با حمله به ایران ظرف سه روز تا یک هفته خوزستان تجزیه می‌شود و تهران ناچار به خواسته‌های عراق تن در دهد.

وی با اشاره به این که عصر ۳۱ شهریور ۵۹ تجاوز وحشیانه به مرزهای جمهوری اسلامی آغاز شد گفت: اولین عکس‌العمل امام (ره )راه را برای همه روشن کرد که فرمودند دزدی سنگی را به خانه ما پرتاب کرده است و مردم ما جواب او را خواهند داد و همین استراتژی دفاع مقدس ایران در برابر تجاوزگران شد.

وی با اشاره به این که صبح اول مهرماه ۵۹ اولین قدم ایران با پرواز ۱۴۰ فروند هواپیما همزمان به شهرهای مختلف عراق، همراه شد که مقاصد نظامی آنها را بمب‌باران کرد و همگی سالم به کشور بازگشتند تصریح کرد:‌از نظر ضربه‌ی اول شاهکاری به دست نیروی هوایی ارتش محقق شد که به جهان پیام داد ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی نیازی به آموزش و تجهیزات و قطعات فنی شما ندارد و روی پای خود می‌ایستند . همچنین روحیه عراقی‌ها را کاملا خرد کرد.

وی اضافه کرد: صبح اول مهرماه سال ۵۹ با شنیدن این خبر مقام معظم رهبری در مجلس به طور مستقیم به ملت ایران خبر این پیروزی را از تریبون مجلس اعلام کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که اساس ایستادگی ملت ایران خاک، خون، نژاد نبود تصریح کرد: اساس پیروزی ملت ایران قدرت ایمانش بود که برتر از خون و نژاد عمل کرد و عشق به اسلام و وطن به عنوان رکن‌های اساسی برای حرکت جامعه بود و زن و مرد و مسلمان و غیر مسلمان از هر قومی را به صحنه آورد.

روحانی در ادامه به پیروزی های مختلف و با اهمیت در جریان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پیروزی خرمشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود چرا که در سوم خرداد ۶۱ سراسر ایران همه مردم خوشحال بودند. چون خرمشهر نماد خاک و دارای جایگاه ویژه‌ای بود و در دل مردم ایران به معیاری برای پیروزی و شکست در جنگ تبدیل شده بود گویی همه جان یک ملت دریک شهر جمع شده بود که نام آن خرمشهر بود و فتح خرمشهر فتح جنگ تلقی می‌شد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که پیروزی خرمشهر برای ملت ایران بسیار بزرگ و با اهمیت بوده است، تاکید کرد:‌ سوم خرداد در تاریخ ایران جاودانه می‌ماند چون مظهر پیروزی و استقامت و ایثار و فداکاری ملت و تبلور پیروزی حق بر باطل است.

وی با بیان اینکه خرمشهر نماد پیروزی ما بود افزود:‌ البته عظمت مردم دزفول نیز با ایستادگی‌ها و مقاومتشان فراموش نشدنی است و دزفول سرزمین صبر و مقاومت و ایستادگی و نهراسیدن است.

روحانی با بیان اینکه ما هر سال سوم خرداد جمع می‌شویم تا به دنیا بگوییم در برابر همه سلاح‌های شما ایمان مردم ما پیروز می‌شود و ما قدردان تمام خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جانبازان و آزادگان هستیم خاطر نشان کرد:‌با جمع شدن در سوم خرداد می‌خواهیم در دنیا بگوییم هر وقت در این کشور سوم خردادی پیش بیاید و هر وقت بخشی از سرزمینمان به ناروا به دست دشمنان تصرف شود اراده ملی ما آزاد کردن خرمشهر جدید است چرا که خرمشهر یک نماد است و ممکن است هر روز خرمشهر جدیدی پیش آید.
کد مطلب: 45682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *