۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۶
احمدي‌نژاد در حاشيه اجلاس وزراي خارجه نم؛

تحولات به نفع ملت‌هاي عدالت‌طلب در حال شكل‌ گرفتن است

رييس‌جمهور با تاكيد بر لزوم تقويت روابط برادرانه و دوستانه ملت‌ها و دولت‌هاي عدالت‌خواه و مستقل با يكديگر، براي دستيابي به اهداف مشترك گفت: در دوره جديد جنبش عدم تعهد سعي شده تا از تمام ظرفيت‌هاي اين جنبش در راستاي پيشرفت، عدالت و تقويت برادري ميان ملت‌ها استفاده شود و در اين راستا همه بايد دست به دست يكديگر بدهند.
تحولات به نفع ملت‌هاي عدالت‌طلب در حال شكل‌ گرفتن است
دكتر محمود احمدي‌نژاد در حاشيه اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در ديدار چوكه وانكا وزير امور خارجه بوليوي روابط جمهوري اسلامي ايران و بوليوي را برادرانه و در جهت اهداف مشترك بشر دانست و تصريح كرد: امروز شرايط جهاني در حال تغيير و تحولات بسيار است و ملت‌هاي مستقل بايد در جهت دستيابي به عدالت و انسانيت در كنار يكديگر قرار داشته باشند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: با وجود هياهو و سر و صداهاي دشمنان بشريت امروز تحولات و تغييرات به نفع آرمان ملت‌هاي عدالت‌طلب در حال شكل‌ گرفتن است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «نظام سلطه در سراشيبي و بن‌بست قرار دارد» تصريح كرد: آنها همواره سعي دارند تا مشكلات خود را به جامعه و ملت‌ها منتقل كنند، اما امروز جامعه جهاني، ظرفيت مشكلات آنها را ندارد و به همين خاطر تمامي مشكلات به خودشان برگشته است.

رييس‌جمهور افزود: امروز مسابقه مقاومت و ايستادگي ميان ملت‌ها در جهان در حال وقوع است و در اين بين هر ملتي كه مقاوم‌تر باشد، پيروزتر خواهد بود از همين‌رو بايد حتي‌الامكان دست در دست يكديگر داشته باشيم تا از اين مرحله به خوبي عبور كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «كساني كه خود را مالك آمريكاي لاتين مي‌دانستند، امروز با تمام توان با استقلال و عدالت‌طلبي ملت‌هاي آمريكاي لاتين مقابله مي‌كنند و از آن نگران هستند» گفت: امروز ملت‌ها در جهت عدالت و آزادي حركت‌هاي خوبي را انجام داده‌اند و اتفاقات بزرگي در حال رخ دادن است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «ريشه دستيابي به همه خوبي‌ها نيت‌هاي خوب و سازنده است» گفت: آن كساني كه نيت‌هاي درست و صادقي ندارند، ماندگار نخواهند بود.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران بر عدالت، حق و پاكي ايستاده است و اگر فشار دشمنان صدها برابر شود بر اين ايستادگي ادامه خواهد داد» گفت: مستكبران هرگز به دنبال خير و حق نيستند و به همين خاطر همواره به واسطه سياست‌هاي آنان، جنگ، ظلم و تبعيض در جهان بوده است.

رييس‌جمهوربا بيان اين‌كه «معتقديم به زودي دوره تاريك بشريت پايان يافته و دوره روشنايي آغاز خواهد شد» گفت: همه كساني كه مناديان تاريكي و ظلمت براي بشر هستند امروز به بن‌بست رسيده و باورهاي مقدس و زيباي بشر در حال شكل‌ گرفتن است.

احمدي‌نژاد با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد به ميزباني جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: در دوره جديد اين جنبش تلاش شده تا از ظرفيت‌ها براي پيشرفت و عدالت ميان ملت‌هاي جهان استفاده شود و همه بايد كمك كنيم تا حداكثر استفاده از اين ظرفيت‌ها به انجام برسد.

چوكه وانكا وزير امور خارجه بوليوي ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «امروز رهبران انقلابي در جاي جاي جهان ظهور كردند كه موجب تقويت اميد و مودت ميان ملت‌ها شده‌اند» گفت: دولت‌ها و ملت‌هاي مستقل بايد توان و قدرت خود را در چارچوب ائتلافي مستحكم و پايدار براي مقابله با كساني كه بذر پليدي و نااميدي را در جهان كاشته‌اند بكار گيرند.

در ديدار وزير خارجه موريس

رييس‌جمهور: با به رسميت شناختن استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها دنيا بهتر اداره مي‌شود

رييس‌جمهور گفت: اگر استقلال و تماميت ارضي ملت‌ها محترم شمرده شده و به رسميت شناخته شود و كساني سعي نكنند در امور ملت‌ها مداخله كنند وضعيت دنيا و امور كشورها بسيار بهتر اداره خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد همچنين در حاشيه اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در ديدار آروين ووله‌له وزير امور خارجه كشور موريس با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران و جزاير موريس مسايل مشتركي دارند» اظهار كرد: ايران و موريس دو ملت مستقل و خواهان پيشرفت هستند، اين دو ملت به دنبال سلطه بر ديگران نيستند و اين زمينه بسيار خوبي براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تعميق روابط سياسي مي‌باشد تا بستر مناسبي براي ارتقاء هر چه بيشتر سطح روابط همه جانبه دو كشور ايجاد شود.

احمدي‌نژاد تبادل هيات‌هاي تجاري بين دو كشور را راهكار مناسبي براي افزايش حجم همكاري‌هاي اقتصادي ايران و موريس عنوان و اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران محدوديتي براي تبادل امكانات و تجربيات با موريس ندارد و معتقديم برگزاري نشست‌هاي اقتصادي مشترك بين دو كشور كليد گسترش همه‌جانبه روابط بين دو كشور خواهد بود.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ايران از تماميت ارضي موريس و استقلال حاكميت‌ها حمايت كرده و با دخالت‌هايي كه از سوي برخي زياده‌خواهان در اين كشور اعمال مي‌شود، مخالف است و آن را صرفاً‌ ناشي از طمع‌ مستكبران به سرمايه‌ها و ثروت‌هاي اين كشور مي‌داند.

آروين ووله‌له وزير امور خارجه موريس نيز در اين ديدار با بيان اين‌كه «ايران و موريس به ارزش‌هايي چون حقوق بشر، حفظ محيط زيست و حركت به سوي توسعه پايدار پايبندي دارند» خاطرنشان كرد: موريس تمايل دارد شركت‌ها و سرمايه‌گذاران ايراني در اين كشور كه به مثابه دروازه‌اي براي سه قاره آفريقا، اروپا و آسيا است حضور پررنگ‌تري داشته باشند.

وزير امور خارجه موريس با بيان اين‌كه «كشورش همواره از عملكرد و موضع ايران درباره استفاده صلح‌آميز انرژي هسته‌اي احترام گذاشته و آن را ارج مي‌نهد» گفت: موريس ايران را شريك مناسبي براي بهره‌گيري هر چه بيشتر از منابع و ظرفيت‌هاي طبيعي براي پيشرفت خود مي‌داند.

در ديدار وزيرخارجه ناميبيا

رييس‌جمهور: كشورهاي مستقل بايد از ظرفيت‌هاي اجلاس عدم‌تعهد نهايت بهره را ببرند

رييس‌جمهور نشست كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را ظرفيت خوبي براي افزايش همكاري كشورهاي مستقل عنوان كرد و گفت: بايد از ظرفيت‌هاي اجلاس عدم تعهد نهايت بهره را براي گسترش همكاري‌ها ببرند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد همچنين در حاشيه اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در ديدار با وزير امور خارجه ناميبيا با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران هيچ مانعي براي گسترش روابط خود با ناميبيا ندارد» اظهار كرد: زمينه‌هاي بسيار خوبي براي همكاري بين دو كشور وجود دارد و اميدوارم همكاري‌ها و روابط دوجانبه در عرصه‌هاي مختلف به سرعت گسترش پيدا كند.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «ايران آمادگي دارد در برنامه‌هاي اقتصادي ناميبيا براي پيشرفت اين كشور مشاركت داشته باشد» افزود: جمهوري اسلامي ايران مواضع ناميبيا را در حمايت از حقوق اساسي ملت‌ها ارج مي‌نهد و معتقد است كشورهاي مستقل بايد در همكاري متقابل با يكديگر امور خود را به پيشبرد و مانع‌تراشي‌هاي زياده‌خواهان بين‌المللي را خنثي كنند.

احمدي‌نژاد ايران و ناميبيا را دو كشور مستقل توصيف كرد كه مي‌خواهند با ايستادن روي پاي خود پيشرفت كنند و چشمداشتي در سرزمين ديگران ندارند و اظهار كرد: زياده‌طلبان بين‌المللي به سرزمين و ثروت‌هاي ما چشمداشت دارند و مي‌خواهند با استفاده از سرمايه‌ها و ثروت ما پيشرفت كنند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: صدور قطعنامه اعمال تحريم و فشار و مانع‌تراشي در مسير پيشرفت ديگر ملت‌ها فقط از كساني بر مي‌آيد كه ناتوان و بي‌منطق هستند، اما ما به عنوان برادران يكديگر بايد در مقابل بدخواهي‌هاي مستكبران ايستادگي كرده و براي پيشرفت تلاش كنيم.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «اين اراده است كه پيروز مي‌شود نه تجهيزات و اسلحه» خاطرنشان كرد: مستكبران با هر اجتماعي كه از حضور ملت‌هاي مستقل تشكيل شود و باعث وحدت و قدرت آنان باشد، مخالفت مي‌كنند، اما كشورهاي عدالت‌طلب و آزادي‌خواه بايد با تشريك مساعي به پيشرفت يكديگر كمك كنند.

نوجوما وزير امور خارجه ناميبيا نيز در اين ديدار با بيان اين‌كه «كشورش همواره از حقوق اساسي ايران دفاع و پشتيباني كرده و از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد حمايت مي‌كند» گفت: چالش اساسي امروز جهان زياده‌خواهي و گردن‌كشي‌هاي تعداد معدودي از كشورهاست كه جنبش عدم تعهد فرصت خوبي براي مقابله با اين زياده‌طلبي‌ها است.

وزير امور خارجه ناميبيا با اشاره به افزايش فشارهاي آمريكا و كشورهاي غربي به ايران اظهار كرد: ناميبيا آماده است هرگونه كمكي به ايران براي عبور موفق از اين مقطع بنمايد و مطمئن هستيم ايران از اين مصاف سربلند بيرون خواهد آمد.

در ديدار وزيرخارجه مالي

رييس‌جمهور: قدرت‌هاي استكباري در پشت صحنه افراط‌گرايي موجود در جهان قرار دارند

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «امروز افراط‌گرايي دشمني براي بشريت بوده و در پشت صحنه آن قدرت‌هاي استكباري حضور دارند» گفت: امروز ملت‌هاي مسلمان با يكديگر دوست بوده و نه تنها در ميان آنها مشكلي نيست بلكه مسلمانان با پيروان ساير اديان نيز هيچ مشكلي ندارند و بايد همگان براي برپايي توحيد و عدالت در جهان با يكديگر همكاري كنند.

به گزارش ايسنا، دكتر احمدي‌نژاد همچنين در ديدار جبرئيل باسوله وزير امور خارجه مالي، مردم اين كشور را انسان‌هايي مؤمن، باصفا و صميمي توصيف كرد و گفت: مالي كشوري سرشار از استعدادهاي طبيعي و مستعد براي پيشرفت است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «دشمنان مردم مالي هرگز نمي‌خواهند اين كشور مسير استقلال و پيشرفت را طي كند» اظهار كرد: مطمئناً مسوولان اين كشور در مالي با درايت، تدبير و استقامت خود مسايل را پيش برده و مشكلات را از بين مي‌برند.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران در كنار و دوستار ملت مالي به عنوان برادران ديني و انسان‌هايي كه به دنبال عدالت، ايمان پيشرفت كشور خود هستند، ‌قرار دارد» گفت: مالي سرزمين انسان‌هاي بزرگ و ديار حكمت انديشه و فرهنگ بوده و مطمئن هستم كه به خوبي مي‌توانند در مسير پيشرفت گام بردارند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « بايد رفت و آمد ميان مسوولان دو كشور بيشتر شده و گروه‌هاي اقتصادي و فرهنگي ايران و مالي تعامل بيشتري با يكديگر داشته و در زمينه سياست نيز مناسبات خود را افزايش دهيم» گفت: جمهوري اسلامي ايران در حد توان آمادگي دارد تا به دولت و ملت مالي در مسير پيشرفت و آبادي اين كشور كمك كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه «قدرت‌هاي استكباري در پشت صحنه افراط‌گرايي موجود در جهان قرار دارند» گفت: امروز منطقه ما در آتش افراط‌گرايي مي‌سوزد و هر روز در عراق، افغانستان و پاكستان بسياري از مردم به واسطه اين افراط‌گرايي كشته مي‌شوند.

جبرئيل باسوله وزير امور خارجه مالي ضمن قدرداني از ميزباني مناسب و شايسته جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس شانزدهم غيرمتعهدها، خاطرنشان كرد: برگزاري اين اجلاس در جمهوري اسلامي ايران نمادي از بزرگي و قدرت سياسي در اين كشور است.

وزير امور خارجه مالي همچنين خواستار حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت مالي در مسير پيشرفت و آباداني مالي شد.

 
کد مطلب: 4655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *