۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۰
جليلي در دیدار وزیر امور خارجه الجزایر:

اعضاي جنبش غيرمتعهدها در برابر دسيسه اختلاف‌افکني دشمنان هوشيار باشند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر امور خارجه الجزایر، با اشاره به سوابق مبارزات ضداستکباری مردم این کشور، بر نقش مهم الجزایر در پیشبرد اهداف جنبش غیرمتعهدها تأکید کرد.
به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ سعید جلیلی گفت: کشورهای آزاد و مستقل در چارچوب جنبش غیرمتعهدها می‌توانند با انسجام و وحدت به یک قطب جهانی تبدیل شوند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین طرح دشمنان برای جلوگیری از بهره‌برداری کشورهای اسلامی و مستقل از فرصتهای فراروی ملتها اظهار داشت: اعضای جنبش غیرمتعهدها باید در برابر دسیسه اختلاف‌افکنی دشمنان و برافروختن آتش منازعات طایفی و مذهبی، هوشیار باشند و با تجمیع ظرفیتهای بالای خود انحصارهای جبهه امپریالیستی را در عرصه‌های مختلف بشکنند.
وی همچنین با تشکر از حمایت مستمر الجزایر از حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، اصرار ایران بر حقوق خود را در واقع دفاع از حقوق همه اعضای معاهده ان‌پی‌تی و کشورهای مستقل دانست.
وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین اوضاع و تحولات شمال افریقا، دخالت بیگانگان را در امور کشورهای اسلامی از موانع مهم پیشرفت و تامین حقوق مردم دانست و اظهار داشت: وحدت کشورهای اسلامی و تمایل آنها برای حل مشکلات داخلی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.
مراد مدلسی ابراز امیدواری کرد مناسبات کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.
کد مطلب: 4776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *