۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۵

بحران مواد غذايي در کره شمالي جدي است

یک امدادگر بین المللی که به تازگی از سفر کره شمالی بازگشته است اعلام کرد کره شمالی به سوی بحرانی شبیه آنچه که که در دهه هزار و نهصد و نود در این کشور رخ داد ، پیش می رود.
 گفته می شود در دهه نود یک میلیون شهروند کره شمالی به سبب خشکسالی پس از وقوع فجایع طبیعی جان خود را از دست دادند. کیم هارتزنر مدیر برنامه مأموریت شرق - یک گروه دانمارکی امداد رسان که بر تهیه کمک های غذایی برای کودکان متمرکز است - اعلام کرد کره شمالی امسال با وقوع سیل های ویرانگر مواجه شد که یکی از آنها ناشی از طوفان این هفته بود. این در حالی است که طوفان دیگری نیز در این کشور در راه است.
او اواخر روز چهارشنبه در پکن در گفتگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به وقوع سیل در اواخر ماه ژوئن و ژوئیه که سبب کشته شدن دست کم صد و شصت و نه نفر شد، گفت:« مقیاس و حجم فجایع غیر قابل تصور است. پنج یا شش فاجعه پشت سر هم در این کشور رخ داده است. این مشکلی دراز مدت است و میزان کمک ها بسیار کم. » فجایع اخیر در کره شمالی همچنین چهارصد مفقود بر جای گذاشت و سبب بی خانمانی دویست و دوازده هزار و دویست نفر شد.
کیم هارتزنر پس از بازگشت از سفر شش روزه از مناطق سیل زده در کره شمالی افزود حتی مصالح ابتدایی برای بازسازی خانه ها در کره شمالی وجود ندارد. او افزود: « خسارت وارده به زمین های مزروعی بسیار گسترده است و دو تا سه ماه طول می کشد این زمین ها دوباره قابل کشت شوند. خسارت وارده به زمین های برنج و ذرت بسیار جدی است.» کیم هارتزنر درباره اوضاع کره شمالی به شدت ابراز نگرانی کرد. او گفت:« هفتاد درصد از کودکان در کره شمالی از سوء تغذیه شدید رنج می برند . »
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، خشکسالی در دهه هزار و نهصد و نود سبب کشته شدن یک میلیون نفر در کره شمالی شد . از آن زمان تاکنون این کشور همچنان از کمبود مواد غذایی رنج می برد.
کد مطلب: 4873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *