۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۹
فرانسوا اولاند:

بحران اقتصادی حوزه یورو بسیار جدی است

رئیس‌جمهور فرانسه امروز با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی حوزه یورو، اذعان کرد که این منطقه با بحرانی بسیار جدی روبروست.
به نقل از پایگاه اکونومیک‌تایمز، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز اذعان کرد که بحران اقتصادی حوزه یورو بسیار جدی است.

اولاند در سخنرانی امروز خود گفته است: «وظیفه من، گفتن حقیقت به فرانسویان است. ما با بحرانی به شدت جدی روبرو هستیم، بحرانی طولانی که تا الان ۴ سال به طول انجامیده و هیچ‌یک از قدرت‌های بزرگ اقتصادی و حتی اقتصاد‌های نوظهور از آن مصون نمانده‌اند.

وی ادامه داده است که، «همه جا رشد در حال کاهش است و (در مقابل) قیمت مواد اولیه، و همچنین حبوبات هم به دلیل وضعیت آب‌وهوایی و هم به دلیل احتکارهای انجام شده، و همچنین قیمت بنزین»، در حال افزایش است.

فرانسه که یکی از کشورهای مبتلا به بحران اقتصادی است، در سال ۲۰۱۲ با رشد اقتصادی صفر درصد روبرو شده است. این در حالی است که ارتقا سطح رشد اقتصادی، یکی از شعارهای اصلی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه بوده است.

آمارهای جدیدی که از عملکرد اقتصاد فرانسه منتشر شده، پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر حرکت این کشور به سمت ورود به وضعیت رکود اقتصادی را تائید کرده است.

وضعیت بازار کار فرانسه نیز وضعیت مناسبی ندارد، به نحوی که تعداد جویندگان کار در فرانسه، در ماه جولای برای پانزدهمین ماه متوالی افزایش یافته و به رقم ۲.۹۹ میلیون نفر رسید.
کد مطلب: 5001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *