۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۳
معاون وزیر خارجه یمن:

مقاومت در برابر تروریسم نیاز به یک راهبرد همه جانبه دارد

معاون وزیر خارجه یمن تصریح کرد: دولت یمن همه شکل های تروریسم را محکوم می کند و بر این باور است که مقاومت در برابر تروریسم نیاز به یک راهبرد همه جانبه دارد.
 علی مثنی حسن معاون وزیر خارجه یمن در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد با اشاره به اینکه همکاری های بین المللی باید افزایش پیدا کند، گفت: ما در کشور خود توانستیم انتقال مسالمت آمیز قدرت را انجام دهیم و انتخابات را به ثمر برسانیم و تحقق عدالت و تجربه دموکراسی و آرمانهای ملت یمن را محقق کنیم.

وی افزود: گفتگوی میان طیف های مختلف مردم یمن و جامعه مدنی و آرمان های ملت یمن را بررسی می کنیم تا بتوانیم یکپارچگی و وحدت را در کشور برقرار کنیم.

معاون وزیر خارجه یمن خاطر نشان کرد: یمن نیازمند حمایت های مالی برای خروج از چالش است و از گفتگو برای تغییر ساختار حمایت می کند.

وی با اشاره به نشست دوستان یمن در سپتامبر آینده در ریاض گفت: در این نشست مشکلات مردم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم باید سرلوحه ما در آینده باشد بیان کرد: یکی از چالش های ما در خاورمیانه فلسطین است. ما بر دولت مستقل فلسطین با پایتخت قدس شریف تاکید می کنیم. برادران فلسطینی باید صفوف خود را یکپارچه کنند.

وی ادامه داد: دولت سوریه مسئولیت حمایت از مردم خود را برعهده دارد و ما از برادران خود در دولت و ملت سوریه می خواهیم که خشونت را متوقف و به سمت گفتگو گرایش پیدا کند.

به گفته مثنی حسن شاید در این اجلاس بتوانیم طرحی را ارائه کنیم که تغییر در سوریه بر اساس روند دموکراتیک شکل گیرد.

وی ادامه داد: شورای امنیت هم می تواند برای تحقق آرمانها به ملت سوریه کمک کند. باید کمک های انسانی لازم نیز به سوریه ارسال شود.

وی تصریح کرد: دولت یمن متعهد می شود و اعلام می کند سازمان ملل در مجمع عمومی و شورای امنیت باید اصلاح شود. این سازمان باید توان داشته باشد که عدالت را در دنیا برقرار کند.

معاون وزیر خارجه یمن تصریح کرد: دولت یمن همه شکل های تروریسم را محکوم می کند و بر این باور است که مقاومت در برابر تروریسم نیاز به یک راهبرد همه جانبه دارد و باید حاکمیت ملی دولت ها محترم شمرده شود.

وی در پایان تصریح کرد: یمن بر این باور است که باید برای تقویت جنبش عدم تعهد تلاش شود تا این جنبش بتواند نقش خود را در عرصه بین المللی ایفا کند.
کد مطلب: 5016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *