۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵

رایزنی احمدی‌نژاد برای حل مسئله سوریه

صالحی گفت: آقای احمدی نژاد با دیگر نهادهای ذیربط بین المللی و کشورهای دوست ریاست جنبش مشورت خواهد کرد.
علی اکبر صالحی پس از اختتامیه شانزدهمین نشست جنبش غیر متعهدها با بیان اینکه چند سند از جمله بیانیه، گزارش گزارشگر ویژه، سندی در ۷۰۰ بند و سند مربوط به فلسطین در نشست سران جنبش غیر متعهد به تصویب رسید، گفت: برای نخستین بار با طرح ابتکاری موضوع فلسطین از شعار وحرف جدا و به اقدام عملی تبدیل شد که در آینده نتایج این اقدام محسوس است البته نیاز به زمان دارد.

وی افزود: درباره چارچوب اجلاس نیز کارگروه ویژه ای در نیویورک تشکیل می شود تا ساز و کار محقق شدن آن مشخص شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: قرار شد دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها درباره مسئله سوریه رایزنی هایی را با کشورها برای برون رفت مسالمت آمیز سیاسی این کشور از مسائل کنونی آغاز کند.

صالحی گفت: اقای احمدی نژاد با دیگر نهادهای ذیربط بین المللی و کشورهای دوست ریاست جنبش مشورت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بنده با بیش از ۶۰ مسئول کشورهای مختلف دیدار داشتم و این افزون بر دیدارهای رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورایعالی امنیت ملی با مقامات دیگر کشورها بود بیشتر صحبت های دو جانبه و درباره مفاهیم ارزشی این اجلاس بود.

وی افزود: با توجه به تحولات ویژه در دنیا از جمله مشکلات اقتصادی اروپا و بیداری اسلامی در منطقه ریاست جنبش غیر متعهدها در زمانی بر دوش ایران قرار داده شده است که شاهد تحولات فراوانی در عرصه بین المللی هستیم و باید به خوبی از عهده این چالش بر آییم.
 

کد مطلب: 5131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *