۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۲
علم‌الهدی:

اجلاس غیر متعهدها نمایانگر شکست دشمن در تحریم‌های اقتصادی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ موفقیت اجلاس غیر متعهدها در تهران نمایانگر شکست سیاست‌های غرب در تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، بعدازظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی جهاد عملی برای تحقق بانکداری اسلامی که در هتل پارک مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: صداقت ایمان با باور بدون تردید نسبت به خدا و پیغمبر مجاهده با مال و مجاهده با جان مشخص می‌شود و در این میان ایمان به خدا بر تمام امور دیگر مقدم است.

علم‌الهدی ادامه داد: در بین دو مسئله مجاهده با جان و مجاهده با مال بر اساس آیات قرآن خداوند متعال جهاد اقتصادی را مقدم کرده است.یعنی در تمامی عرصه‌های یک اجتماع دینی جریان‌های اقتصادی بسیار اصیل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توسعه ایران در دوران سازندگی و اصلاحات،‌یادآور شد: متاسفانه مسیر توسعه اسلامی را دنبال نکردیم و الگوهای به کار گرفته شده بیشتر مطابق با مدل‌های غربی بود.

علم‌الهدی تاکید کرد: توسعه اقتصادی و سیاسی مبتنی بر الگوهای غربی دو جراحتی بودند که بر پیکرده درخت انقلاب وارد شدند و اگر الگوهای اسلامی پیشرفت را مدنظر قرار می‌دادیم مشکلات امروزی بوجود نمی‌آمدند.

امام جمعه مردم مشهد، ادامه داد: در حال حاضر الگو توسعه ایران اسلامی باید مبتنی بر توسعه دانش‌بنیان باشد و به فضل الهی در مسیر این نوع از توسعه به مراحل بسیار خوبی رسیده‌ایم و باید آنرا ادامه دهیم.

علم‌الهدی تصریح کرد:‌دشمنان ما در حال حاضر در یک سرگیجه و بی‌برنامه‌گی محض بسر می‌برند و تنها سلاح آنها برای مقابله با انقلاب اسلامی سلاح اقتصادی است، زیرا در عرصه نظامی کاملا مأیوس شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران یادآور شد: موفقیت در این اجلاس نشان داد که دشمنان ما در راهکارهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و از جمله در تحریم اقتصادی شکست خورده‌اند.

وی ادامه داد: باید مطابق با منویات مقام معظم رهبری به سدسازی‌ها و فرهنگ‌سازی لازم را برای نهادینه شدن اقتصادی مقاومتی انجام دهیم و در این زمینه مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین نظام بانکداری اقتصادی می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند.
کد مطلب: 5144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *