۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی:

موفق به توقف برنامه هسته‌ای ایران نشدیم

وزیر اطلاعات اسرائیل با اذعان به شکست اسرائیل در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و ناکارآمدی تحریم‌ها، کوشید اختلاف نظر میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر بحث حمله به ایران را کم اهمیت جلوه دهد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «دان مریدور» شنبه در مصاحبه با کانال ۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد:‌ ایران به دلیل ترس از واکنش جهان، از پیشرفت تسلیحات هسته‌ای خود دست نمی‌کشد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: در واقع،‌ ایرانی‌ها پیشرفت تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کنند چراکه از واکنش بین‌المللی که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل آن را رهبری می‌کند،‌ نگرانند.

مریدور با اذعان به اینکه اسرائیل موفق به توقف برنامه هسته‌ای ایران نشده، افزود: اما فشارها ادامه دارد. تحریم‌ها آنچه قرار بود را انجام نداده‌اند، اما مانع موج پیشرفت (سریع) ایران شدند.

وی گزارش‌ها درباره تنش در روابط آمریکا و اسرائیل را کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد:‌ دیدگاه اسرائیل درباره اوضاع خیلی متفاوت از دیدگاه آمریکا نیست و ما صرفا زمانی وارد جنگ می‌شویم که راه دیگری وجود نداشته باشد.

سخنان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خطاب به سران صهیونیستی گفت: اگر اسرائیل به ایران حمله کند ما مایل به همدستی نیستم بنابراین آنها منتظر حمایت و کمک ما نباشند.

علاوه بر این برخی منابع آگاه به هفته نامه «تایم»‌ گفتند، در پی افزایش تنش میان آمریکا و اسرائیل بر سر موضوع حمله به ایران، واشنگتن حضور نیروها و سیستم‌های دفاع موشکی خود در مانور مشترک نظامی میان آمریکا و اسرائیل را به طور چشمگیری کاهش داده است.

کد مطلب: 5225
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *