۰
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴

نظر متفاوت مطهری درباره عوامل نفوذ

مطهری سخنان حجت‌الاسلام روحانی در نمایشگاه مطبوعات و اظهارات انتقادی وی در جلسه هیأت دولت در مورد بازداشت تعدادی از خبرنگاران را وظیفه قانونی رئیس جمهوری خواند.
مطهری سخنان حجت‌الاسلام روحانی در نمایشگاه مطبوعات و اظهارات انتقادی وی در جلسه هیأت دولت در مورد بازداشت تعدادی از خبرنگاران را وظیفه قانونی رئیس جمهوری خواند.

طی روز‌های گذشته برخی چهره‌های مخالف دولت و رسانه‌های همسو، مواضع انتقادی علیه سخنان رئیس جمهوری در نمایشگاه مطبوعات اتخاذ کرده‌اند. در ادامه همین خط خبری، نصرالله پژمانفر یکی از نمایندگان مخالف دولت هم اقدام به جمع‌آوری امضا برای تذکر به روحانی کرده است. این تذکر البته در جلسه دیروز مجلس هم خوانده نشد.

به گزارش ایران، پژمانفر مدعی شد که حدود ۱۰۰ نماینده این تذکر را امضا کرده‌اند اما او به دلایلی آن را مطرح نکرده ولی همچنان پیگیر است. آنچه اعتراض این جریان‌های سیاسی مخالف دولت را برانگیخته، آن بخش از سخنان رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت (۱۳ آبان) است که هشدار داده بود موضوع «نفوذ» به ابزاری جناحی تبدیل نشود. او همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات هم در دفاع از آزادی بیان و حقوق مطبوعات سخنانی بیان کرده بود که به مذاق برخی‌ها خوش نیامده بود.

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد که آنچه رئیس جمهوری گفته است، وظیفه قانونی او بوده است. نماینده تهران افزود: «آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری و براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی، مسئول اجرای قانون اساسی است و هر جا که خلاف قانون اساسی انجام شود، رئیس جمهوری حتماً باید از حق مردم دفاع کند.» وی ادامه داد: «در مورد بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران هم به نظر من خلاف قانون اتفاق افتاده است. بازداشت خبرنگاران توسط اطلاعات سپاه جزو وظایف قانونی این نهاد نیست. این نهاد حداکثر می‌تواند به موضوع مخالفان نظام مثل «منافقین»، «پژاک» و... بپردازد ولی موضوع بازداشت خبرنگاران با وظایف این نهاد ارتباطی ندارد. به گفته این نماینده مجلس، وزارت اطلاعات و دادستانی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند ولی وظیفه رئیس جمهوری اقتضا می‌کرده که ورود و انتقاد کند. بنابر این سخنان ایشان کاملاً درست است.»

مطهری با اشاره به اینکه «نفوذ در هر دستگاهی ممکن است اتفاق بیفتد و اینکه برخی فقط احتمال اشتباه در بین روزنامه‌نگاران و اصلاح‌طلبان را برجسته کنند، درست نیست»، ادامه داد: قبلاً هم گفته‌ام که اتفاقاً احتمال «نفوذ»، اغلب در جاهایی بیشتر است که خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر «نفوذ» را باید در آن جاها جست‌وجو کرد. وی تأکید کرد: کسی که علنی انتقاد می‌کند، بعید است «نفوذی» باشد. کسی که قصد «نفوذ» داشته باشد، ظاهر جذاب و موجهی برای خود درست می‌کند.
کد مطلب: 52951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *