۰
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶

سامسونگ کشتی می‌سازد

سامسونگ دیگر تنها یک کمپانی فناوری که در تولید و عرضه اسمارت فون ها فعالیت دارد، نیست. این کمپانی کره ای در حال ساخت بزرگترین تجهیزات شناور دنیا است.
سامسونگ دیگر تنها یک کمپانی فناوری که در تولید و عرضه اسمارت فون ها فعالیت دارد، نیست. این کمپانی کره ای در حال ساخت بزرگترین تجهیزات شناور دنیا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شنیدن نام سامسونگ یادآور محصولاتی مانند اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ های ساخت این کمپانی است. اما ساخت و تولید اسمارت فون و دستگاه های فناورانه تنها بخشی از فعالیت های این کمپانی کره ای است. در حقیقت، شرکت سامسونگ غیر از فعالیت در عرصه صنایع الکترونیک Samsung Electronics در شاخه های دیگری نیز فعالیت دارد.

صنایع سنگین سامسونگ( Samsung Heavy Industries (SHI در بین شرکت های سازنده کشتی در سال ۲۰۱۴ میلادی مقام سوم را به خود اختصاص داده است. سامسونگ در حال طراحی و ساخت بزرگترین تجهیزات شناور دنیا است.

محصولات این شرکت بسیار غول پیکر و عظیم هستند که از میان آنها می توان به سکوی شناور نفتی FLNG با پایه های ۴۸۸ متری را اشاره کرد که به سفارش شرکت Shell و برای استخراج گاز طبیعی از سواحل استرالیا ساخته شده است.

این سکوی نفتی که Prelude نامیده شده به تنهایی قادر به حرکت نیست و نمی تواند به عنوان یک کشتی معرفی شود. سامسونگ برای ساخت این سکوی نفتی در حدود ۱۲ میلیارد دلار هزینه برآورد کرده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ساخت آن به پایان برسد.

اما صنایع سنگین سامسونگ SHI تنها به ساخت سکوی نفتی اکتفا نکرده و به سفارش یکی از خطوط کشتی رانی ژاپنی مشغول ساخت بزرگترین کشتی باربری است که تا به حال روی آب های اقیانوس حرکت کرده است. این کشتی با ۳۹۶ متر طول و حدود ۶۰ متر عرض از قابلیت حمل ۲۰ هزار کانتینر را برخوردار خواهد بود.

سامسونگ برای ساخت سه فروند از این کشتی ها مبلغی در حدود ۶۰۹ میلیون دلار دریافت کرده که همانند سکوی نفتی تا سال ۲۰۱۷ میلادی آماده بهره برداری می شود. گرچه سامسونگ وارد ساخت تجهیزات سنگین شده اما هنوز درآمدی که از این بخش حاصل می شود با درآمد تولید اسمارت فون ها قابل مقایسه نیست.

گزارشات منتشر شده نشان می دهد، کشتی سازی سامسونگ در سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدی برابر با ۱۱.۸ میلیارد دلار را به ثبت رسانده در حالی که این رقم و تنها از فروش اسمارت فون های گلکسی و تبلت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی به ۴۴.۷ میلیارد رسیده است.
کد مطلب: 52960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *