; ?>; ?> مدل جهانی پیش‌بینی بازار گاز - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲

مدل جهانی پیش‌بینی بازار گاز

دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز از طراحی مدلی جهانی در این مجمع خبر داد که می‌تواند بازار جهانی گاز را پیش‌بینی کند.
دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز از طراحی مدلی جهانی در این مجمع خبر داد که می‌تواند بازار جهانی گاز را پیش‌بینی کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدحسین عادلی که که شب گذشته (شنبه) به مدت دو سال دیگر به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز ابقا شد، در نشستی خبری تصریح کرد: کارشناسان این مجمع یک مدل جهانی آماده کرده اند که از آن برای پیش بینی بازار استفاده می شود.

وی ادامه داد: در نشست عادی وزرای GECF خلاصه ای از چشم انداز میان و بلند مدت بازار جهانی گاز به عنوان اولین مدل در نوع خود به وزرای عضو این مجمع معرفی شد. در این مدل شاخص هایی مانند رشد تقاضا، میزان عرضه، قیمت و قراردادها مورد بررسی قرار گرفته است.

عادلی ادامه داد: اطلاعات این مدل می تواند برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و پیش بینی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در دو سال گذشته چند طرح جدید در این مجمع برای بررسی و پیش بینی بازار آغاز شده که کار تعدادی از آنها به پایان رسیده است.

دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز، درباره برنامه های این مجمع در آینده اظهار داشت: ارتقای چهره GECF در جهان و بهبود کیفیت مدل های پیش بینی از مهمترین برنامه های در دست اجرای مجمع در سال های آتی به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری، به چالش های پیش روی مجمع کشورهای صادرکننده گاز پرداخت و گفت: آمریکا از سال آینده میلادی صادرات گاز خود را آغاز می کند که پس از مدتی به ۶۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز با بیان اینکه آمریکا قصد دارد بخشی از گاز تولیدی خود را روانه بازارهای آسیا و اروپا کند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو مجمع بخشی از گاز خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می کنند، چالش هایی با صادرات گاز آمریکا برای آنها ایجاد خواهد شد.

عادلی افزود: همچنین استرالیا و تعدادی دیگر از کشورهای غیر عضو (جی.یی.سی.اف) نیز صادرات گاز خود را افزایش خواهند داد. وی خاطر نشان کرد: البته به دلیل افزایش تقاضا برای گاز پس از سال ۲۰۲۰ جایگاه کشورهای (جی.یی.سی.اف) در بازار تقویت خواهد شد.
کد مطلب: 53344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *