۰
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳

ممنوعیت فروش سیگار بدون مجوز

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد : بر اساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از ابتدای دی ماه سال جاری فقط توزیع کنندگان عمده و خرده فروشانی که دارای مجوز باشند می توانند محصولات دخانی توزیع نمایند.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد : بر اساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از ابتدای دی ماه سال جاری فقط توزیع کنندگان عمده و خرده فروشانی که دارای مجوز باشند می توانند محصولات دخانی توزیع نمایند.

به گزارش شاتا، علی اصغر رمزی با تاکید بر اینکه توزیع سیگار صرفاً با مجوز امکان پذیر است ، افزود: مطابق این ابلاغیه ،دستگاه های نظارتی و بازرسان از ابتدای دی ماه سال جاری با توزیع کنندگان عمده (سراسری و استانی) و خرده فروش سیگار فاقد مجوز به عنوان متخلف برخورد می نمایند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تصریح کرد: ازجمله شرایط صدور مجوز خرده فروشی محصولات دخانی رعایت حداقل فاصله 100 متری از مراکز آموزشی , فرهنگی و مذهبی و ورزشی است.

وی اظهار داشت: از حدود 2 سال قبل ساماندهی مجوزهای عمده فروشی محصولات دخانی آغاز شده است و تاکنون بیش از 700 مجوز توزیع عمده فروشی استانی و 120 مجوز توزیع سراسری (کشوری) صادر شده است .

علی اصغر رمزی با اشاره به اینکه هر شخصی که پرونده توزیع محصول دخانی قاچاق در هر میزان و در هر تاریخی داشته باشد امکان دریافت مجوز توزیع ندارد ، افزود: با 4 مساله "فروش محصول دخانی قاچاق ، توزیع سیگار به صورت فله ای یا نخی ، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ، تبلیغ محصولات دخانی" به شدت برخورد می شود و مجوز افراد متخلف باطل و دیگر مجوز توزیع سیگار برای آنان صادر نمی شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تاکید کرد : با اشاره به ابلاغیه قائم مقام وزیرصنعت،معدن وتجارت درخصوص صدور مجوز خرده فروشی برای سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها و سقط فروشان گفت :براساس ابلاغیه شرایط اعطای مجوز توزیع محصولات دخانی در سطح خرده فروشی تعیین شده و واحدهای واجد شرایط می توانند از طریق اتحادیه های خود نسبت به کسب اطلاع از شرایط و دریافت مجوز توزیع خرده فروشی محصولات دخانی اقدام نمایند .

وی اظهار داشت : پس از پایان آذرماه سال جاری صرفاً سوپرمارکت ها , خواربارفروشی ها و سقط فروشانی که دارای مجوز یاد شده هستند می توانند اقدام به توزیع محصولات دخانی نمایند.
رمزی در پایان گفت : دستگاه های نظارتی و بازرسان با توزیع کنندگان عمده استانی و کشوری فاقد مجوز برخورد خواهند کرد و کسانی که علاقه مند دریافت مجوز توزیع کشوری ( سراسری ) هستند باید از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اقدام کنند.

یادآور می شود، ضوابط و دستورالعمل های مربوطه برای صدور مجوزهای عمده فروشی (استانی و سراسری) در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور) قرار دارد و متقاضیان می توانند از این سایت اطلاعات کامل را درخصوص مجوزهای عمده فروشی دریافت نمایند.
کد مطلب: 53388
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *