۱
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
دکتر مصطفی کواکبیان در گرهمایی فراگیر اصلاح طلبان:

اسفند، ماه خانه تکانی است؛ مجلس را خانه تکانی کنیم

عارف، مطهری و شکوری راد در گردهمایی اصلاح طلبان چه گفتند؟
دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و نامزد اصلاح طلب دهمین دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در مناظره ام با حسین شریعتمداری گفتم که ما برای این انقلاب زخم‌هایی خورده‌ایم. برای آن دلسوزی می‌کنیم و چون انقلاب را دوست داریم به فکر اصلاح نابسامانی‌های آن هستیم.
اسفند، ماه خانه تکانی است؛ مجلس را خانه تکانی کنیم

همايش بزرگ اصلاح‌طلبان عصر روز پنج شنبه در سالن حجاب تهران با حضور کانديداهاي ائتلاف اصلاح طلبان برگزار شد. دکتر مصطفي کواکبيان دبيرکل حزب مردم‌سالاري و نامزد اصلاح‌طلب دهمين دوره دهم مجلس شوراي اسلامي گفت: در مناظره‌ام با حسين شريعتمداري گفتم که ما براي اين انقلاب زخم‌هايي خورده‌ايم. براي آن دلسوزي مي‌کنيم و چون انقلاب را دوست داريم به فکر اصلاح نابساماني‌هاي آن هستيم.

به گزارش پايگاه خبري فريادگر، دکتر مصطفي کواکبيان پنج‌شنبه 29 بهمن با حضور در نخستين گردهمايي جامع ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت سخنراني خود را اينگونه آغاز کرد که: اسفند ماه، ماه خانه‌تکاني است و ما هم مي‌خواهيم مجلس را خانه‌تکاني کنيم.

وي در ادامه گفت: من در همين جا خبر ائتلاف و انصراف به نفع دکتر لاريجاني را که برخي گفته‌اند، تکذيب مي‌کنم؛ هيچ ائتلافي بين ما و دکتر لاريجاني صورت نگرفته است.

اين کانديداي مجلس دهم با اشاره به اهميت نقش زنان در امور جامعه گفت: ما مي‌‌دانيم که اگر اين رد صلاحيت‌ها نبود زن‌ها بيش‌از يک سوم مجلس را در اختيار مي‌گرفتند. اين گونه نباشد که افغانستان کانديداي رياست‌جمهوري زن داشته باشد و ما نداشته باشيم. وي همچنين بيان کرد: من اعتقاد دارم که بايد زمام امور را به جوانان سپرد.

در زمان جنگ وزير نفت 28 سال سن داشت، نخست‌وزير دوران جنگ تحميلي 32 سال سن داشت حرف‌هاي من درد دل همه کساني است که رد صلاحيت شده‌اند. همه کساني که به آن‌ها بي‌مهري شده است. همه کساني که در زمان محمود احمدي‌نژاد زجر کشيدند.

وي در پايان با خواندن شعر «سراپا اگر زرد و پژمرده‌ايم» از قيصر امين‌پور گفت: من در مناظره خود با حسين شريعتمداري گفتم که ما حاضريم تحدي کنيم که کداميک از ما براي اين انقلاب مجروح شده و زخم‌‌هايي خورده‌ايم. لذا براي آن دلسوزي مي‌کنيم و چون انقلاب را دوست داريم به فکر اصلاح نابساماني‌هاي آن هستيم.

 

مجلسی می خواهیم که خانه ملت باشد

دکتر محمدرضا عارف نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران در اولین گردهمایی اصلاح طلبان گفت: مجلسی می خواهیم که در آن‌همه صداها شنیده شود، مجلسی که عمل‌گرا باشد، مجلسی که خانه مردم باشد، مجلسی که نماد مردم‌سالاری دینی باشد، مجلسی که بالاترین نهاد انقلاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر محمدرضا عارف نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که به‌عنوان سرلیست گروه ائتلافی اصلاح‌طلب‌ها و حامیان دولت معرفی‌شده است، روز پنجشنبه در اولین گردهمایی اصلاح طلبان گفت: در بیستم خرداد 1392، پنج روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری در همین سالن جشن پیروزی انتخابات ریاست جمهوری را گرفتیم. امروز هشت روز قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پیروزی در این انتخابات را جشن می‌گیریم. خوشحالم که در روز اول انتخابات در بین جمعی از نخبگان،بانوان، جوانان یعنی سرمایه‌های اجتماعی حضور دارم.

وی در ادامه با تشکر از بانیان برگزاری جلسه به ویژه کارگروه زنان ائتلاف گفت: امروز سالروز شهادت تبریزیان غیور در 29 بهمن 1356 است که در چهلمین روز شهادت مردم قم قیام کرده بودند. یاد و خاطر این شهدای عزیز و تمام شهدایی که برای این انقلاب و نظام خون خود را داده‌اند و باعث غرور و عزت ملی شده‌اند گرامی می‌داریم. ما وظیفه خود را ادامه دادن راه شهدا و پاسداری از خون آن‌ها می‌دانیم. ما سی نفر لیست ائتلافی برای نشان دادن میثاق با امام و شهدا امروز صبح  در بهشت‌زهرا حضور یافتیم. وی افزود: ما از این ائتلاف انجام‌شده خوشحالیم و امیدواریم با حضور پرشور شما مردم عزیز کاری بکنیم کارستان.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اولویت داشتن زنان و جوانان در راهبردهای گروه ائتلاف گفت: زنان جامعه ما امروز منبعی دارای تخصص محسوب می‌شوند. بیش از نیمی از ظرفیت دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند.  امروزه آنچه مشخص است برنامه‌های پیشرفت و توسعه به سمت نرم‌افزاری شدن می‌رود و زنان نشان دادند که در بخش‌های نرم‌افزاری، دستی بالاتر و برتر از مردان دارند.

وی با اشاره به توجه به بالا بردن نرخ مشارکت زنان گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با تصویب قانون مسیر را برای بالا بردن نرخ مشارکت از 12 درصد هموارتر کند. انشا الله اگر در مجلس حضورداشته باشیم بعد از پرداختن به مهم‌ترین نیازهای مردم اولویت را به امور زنان خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به راهبردهایی از قبیل رفع تبعیض بین زن و مرد، کنار گذاشتن سهمیه در پذیرش زنان در دانشگاه، بیمه زنان خانه دار و تأمین امنیت زنان در همه محیط‌ها تاکید کرد: برای بالا بردن کرامت و منزلت زنان  در جامعه الگوی حضرت زهرا(ع) و زینب کبری (ع) را برای زنان در نظر گرفته‌ایم.

عارف تشریح کرد: ما اصلاح‌طلب‌ها به همراه گروه حامیان دولت برنامه جامعی را متشکل از 126 بند تهیه‌کرده‌ایم. در ائتلاف صورت گرفته بین اصلاح‌طلب‌ها و حامیان دولت ما از یک‌طرف منافع ملی را دیدیم و از طرف دیگر هویت اصلاح‌طلبی برای ما یک اصل بود. ما برای اینکه بتوانیم برنامه 126 بندی‌مان را به نتیجه برسانیم باید با پشتوانه مردم در شرایطی که گام اول را با موفقیت برداشتیم، گام دوم اصلاحات را برداریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: ما برای به دست آوردن موفقیت، مجلسی می‌خواهیم که در رأس امور باشد، مجلسی که درشان ملت بزرگوار ایران باشد، مجلسی که عضویت در آن برای هر عضو دردمند انقلاب افتخار باشد. مجلسی که متخصصان در آن نقش پررنگ داشته باشند، مجلسی که شریک دولت باشد، مجلسی که مطالبات مردم را در دستور کارش قرار بدهد، مجلسی که در آن‌همه صداها شنیده شود، مجلسی که عمل‌گرا باشد، مجلسی که خانه مردم باشد، مجلسی که نماد مردم‌سالاری دینی باشد، مجلسی که بالاترین نهاد انقلاب باشد.

وی بیان کرد: می‌دانم با مقارن شدن انتخابات مجلس و خبرگان ممکن است شما در نوشتن 30 اسم برای مجلس و 16 نام برای خبرگان خسته شوید، اما این خستگی بهتر از آن است که چهار سال مجلسی داشته باشیم که وزیری مانند دکتر فرجی دانا را استیضاح کند. ما مجلسی می‌خواهیم که مطالبات مردم را پیگیری کند. دارای برنامه‌های بلندمدت باشد. معیشت مردم، اشتغال، ازدواج، مشکلات اجتماعی جوانان را دنبال کند.

وی در پایان گفت: با یاری خداوند و اتکا به رأی مردم در ادامه شاهد برجام های مختلف داخلی درزمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی باشیم.

علی مطهری در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان تاکید کرد:

حضوری حداکثری در انتخابات گامی به سوی آرمان های انقلاب

علی مطهری نامزد انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گردهمایی اصلاح طلبان در سالن ورزشی حجاب گفت:  با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بار دیگر گامی به سوی آرمان های انقلاب بر می داریم.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، بعد از ظهر پنج شنبه 29 بهمن در محل سالن حجاب گردهمایی اصلاح طلبان بود با حضور تمام چهره های لیست ائتلافی اصلاح طلبان و حامیان دولت برگزار شد.  در هنگام ورود علی مطهری حضار با شعار«زندانی سیاسی آزاد باید گردد» از وی استقبال کردند.

وی در ابتدا با ابراز خرسندی از حضور در این گردهمایی گفت: اگر بخواهیم خواسته های مردم و عزیزانی که در جمع حضور دارند حاصل شود از جمله آزادی زندانیان سیاسی، باید در انتخابات وارد شویم و مشارکت داشته باشیم. همه ما خواهان اجرای قانون در کشور هستیم و معتقدیم که راه اصلاح امور از صندوق های رای شروع می شود و انشاالله با مشارکت مردم مجلس قوی تری را تشکیل خواهیم داد.

مطهری افزود: مجلس آینده مجلسی خواهد بود که به فصل سوم قانون اساسی که در رابطه با ملت است توجه بیشتری خواهد داشت، در کنار مسائل اقتصادی به سیاست داخلی توجه می کند و همه این مشکلات را بر اساس قانون اساسی حل و فصل می کند.

وی در پایان گفت: در سالهای اخیر ما با مشکلاتی روبرو شده ایم که با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بار دیگر گام به سوی آرمان های انقلاب بر می داریم.

دبیر کل حزب اتحاد ملت تشریح کرد:

قانون گرایی و حفظ کرامت انسان،  دو وجه عمده اصلاحات

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان گفت: اصلاحات دو وجه عمده دارد؛ قانون‌گرایی و حفظ کرامت انسان‌ها. ما شهروندانی که تحقیر شده‌ایم به اینجا آمده‌ایم که بارأی خود سرنوشت خود را رقم بزنیم، تغییر و اصلاحات به وجود بیاوریم و آینده روشن را پیش روی فرزندانمان قرار بدهیم. 

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران سخنان خود را با اشاره به حماسه‌آفرینی دیگری در  انتخابات مجلس دهم آغاز کرد و گفت: ما شاهد صحنه‌های گرمی از حضور مردان، زنان و جوانان و چهره های مختلف بودیم، اما این حضور رنگ و بوی دیگری دارد. مردم تمام سختی‌هایی را که پیش رو بود پیمودند و امروز در انتظارند تا بار دیگر طعم پیروزی را بچشند.

وی ادامه داد: آیندگان که تاریخ امروز را خواهند نوشت فصلی را به کسی اختصاص می‌دهند که نام او و تصویر او را نمی‌توان آورد. او اصلاحاتی را پایه گذاشت تا نظامی برآمده از اصیل‌ترین انقلاب، خود دچار انقلابی دیگر نشود.

این فعال سیاسی گفت: اصلاحات دو وجه عمده دارد؛ قانون‌گرایی و حفظ کرامت انسان‌ها. ما شهروندانی که تحقیرشده‌ایم به اینجا آمده‌ایم که بارأی خود سرنوشت خود را رقم بزنیم، تغییر و اصلاحات به وجود بیاوریم و آینده روشن را پیش روی فرزندانمان قرار بدهیم.  ما با عقلانیت در اینجا جمع شده‌ایم و بر همه تفکرها اعتقاد داریم و می‌گوییم هر فکر باید بر اساس رأی مردم باشد.

وی در ادامه افزود: ما در اینجا گردآمده‌ایم تا نامزدهایی را به مردم معرفی کنیم که خواستار و  پاسدار حقوق ملت و قانون اساسی باشند. ما معتقدیم آنچه مردم بخواهند باید اجرا شود و چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم ولی‌نعمت این نظام هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند جز خواست مردم هیچ‌چیز دیگری را به آن‌ها تحمیل کند.

وی در پایان با تشکر از حضور پرشور مردم در گردهمایی اصلاح‌طلب‌ها گفت: شما با حضورتان در اینجا نشان دادید که آگاهی زیر پوست این ملت موج می‌زند. اگر روز اول تبلیغات انتخابات این جمعیت پرشور در اینجا جمع شده‌اند در روز انتخابات حتماً شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی هستیم.

عارف در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان:
کد مطلب: 54405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *