۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۵

گروه فتح از پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست آشتی ملی فلسطین استقبال کرد

مسئول پرونده آشتی ملی گروه های فلسطین در تشکیلات خودگردان از پیشنهاد ایران و تلاش ها برای پیشبرد آشتی ملی استقبال کرد.
 «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول این جنبش در پرونده آشتی ملی فلسطین در واکنش به دعوت محمد احمدی نژاد درباره میزبانی مذاکرات آشتی در تهران از هر تلاشی برای انجام آشتی ملی فلسطین استقبال کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط گفت که آشتی گروه های فلسیطینی توجه ویژه ای را در نشست سران عدم تعهد در تهران که جمعه گذشته در تهران به کار خود پایان داد، به خود اختصاص داده بود، این موضوع در اولین دیدار بین محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ادامه داشت و مذاکرات مثبتی در مورد آن صورت گرفت.

پیش از این مدیر کل امور بین الملل دفتر رییس جمهور از پیشنهاد احمدی نژاد برای میزبانی مذاکرات وحدت گروه‌های فلسطینی از سوی ایران خبر داد.

محمدرضا فرقانی مدیرکل امور بین‌الملل دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان، گفت: آقای احمدی‌نژاد در این دیدار بر ضرورت وحدت گروه‌های فلسطینی، مبارزه با رژیم صهیونیستی و رعایت حقوق فلسطینیان تاکید کردند.

وی افزود: رئیس جمهور در این دیدار اعلام آمادگی کردند که ایران میزبانی گروه‌های فلسطینی را برای مذاکره در جهت وحدت این گروه‌ها برعهده بگیرد.

مدیرکل امور بین‌الملل دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: این مسئله تنها در حد یک ایده بود؛ چرا که این مذاکرات بسیار کوتاه بود. اما این مسئله نیز در مذاکرات مطرح شد.

فرقانی در ادامه افزود: البته طرف فلسطینی نیز از این ایده استقبال کرد و آن را عملی دانست.

وی درباره عملی شدن زمان این نشست گفت: باید توجه کرد که این مسئله یک ایده است و فاصله زیادی تا عملی کردن آن وجود دارد.

رئیس فراکسیون پارلمانی فتح در ادامه با اشاره به پایبندی گروه های فلسطینی به سند آشتی امضا شده در تاریخ ۴ می سال ۲۰۱۱ در قاهره و اعلامیه دوحه در نوامبر همان سال به عنوان مکمل این آشتی در عین حال تاکید کرد که هر گونه تلاش برای تکمیل آشتی ملی باید از دروازه مصر عبور کند.

عزام همچنین از اظهارات محمد مرسی در اجلاس تهران در مورد اهتمام مصر به آشتی فلسطینی ها و میزبانی این پرونده استقبال کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مصر تلاش های خود را برای پایان دادن به شکاف میان فلسطینی ها ادامه دهد و بار دیگر مذاکرات را از نقطه ای که تلاش ها از آنجا متوقف شده، از سر بگیرد.
کد مطلب: 5694
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *