۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
سخنگوی سفارت ایران در ترکیه :

ایران در مبارزه با تروریسم بزرگترین حامی ترکیه است

ˈعبدالرضا شقاقیˈ سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در گفت و گو با روزنامه آکشام ترکیه در قبال ادعاهای حمایت ایران از حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به ˈپ.ک.کˈ گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین حامی ترکیه در مبارزه با تروریسم است.
روزنامه آکشام در شماره روز پنجشنبه خود ، گفت و گوی خبرنگار این روزنامه با سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه را با عنوان ˈ برای برهم زدن روابط ایران و ترکیه تلاش می کنندˈ به چاپ رسانده است.

شقاقی در خصوص ادعاهای فعالیت جاسوسی ایران در ترکیه و حمایت این کشور از پ.ک.ک با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین حامی ترکیه در مبارزه با تروریسم است، گفت: تلاشهایی برای برهم زدن روابط دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت آنکارا در خصوص پرسش نیروهای امنیتی در خصوص آنچه که فعالیت جاسوسی ایران در رسانه ها بازتاب یافته است، اطلاعاتی در اختیار سفارت ایران قرار نداده است، گفت: سفارت ایران هفته گذشته یادداشتی را در این زمینه تقدیم وزارت امور خارجه ترکیه کرده است که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

او با تکذیب ادعاهای حمایت ایران از پ.ک.ک گفت: به هیچ وجه موضوع حمایت ایران از پ.ک.ک مطرح نیست و ایران نخستین کشور حامی ترکیه در مبارزه با پ.ک.ک است و طرح اینگونه ادعاها هدفمند ، ریشه خارجی دارد و تلاش می شود روابط دو کشور را برهم زنند.
کد مطلب: 5738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *