۱
۲
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۹
مصطفی کواکبیان درجمع مردم بومهن:

دیوان محاسبات مو را از ماست بیرون بکشد

مصطفی کواکبیان یکشنبه‌شب در جمع مردم شهرستان پردیس در مسجد اهل‌بیت (ع) بومهن اظهار داشت: خدا را شاکریم که این توفیق را داریم تا در کمتر از دو ماه از زمان افتتاح مجلس دهم برای دومین بار، در خدمت مردم شریف شهر بومهن در شهرستان پردیس باشیم.
دیوان محاسبات مو را از ماست بیرون بکشد

مصطفی کواکبیان یکشنبه‌شب در جمع مردم شهرستان پردیس در مسجد اهل‌بیت (ع) بومهن اظهار داشت: خدا را شاکریم که این توفیق را داریم تا در کمتر از دو ماه از زمان افتتاح مجلس دهم برای دومین بار، در خدمت مردم شریف شهر بومهن در شهرستان پردیس باشیم.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، وی افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در نامه معروف به اشعث حاکم وقت آذربایجان فرموده‌اند «این حکومت در گردن تو امانتی است و یک لقمه چرب و لذیذ و طعمه نیست» و نگاه ما به حکومت باید چنین نگاهی باشد که این وکالت‌ها و سایر مسؤولیت‌ها را امانت بدانیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: میز ریاست و صندلی قدرت امانت مردم در دست مسؤولان است و امروز امانت 80 میلیون نفر را در دست داریم و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از حقوق‌های نجومی تصریح کرد: فیش‌های نجومی و حقوق‌های نامتعارف از دولت احمدی‌نژاد آغاز و در این دولت افشا شد.

کواکبیان بیان کرد: نظام هماهنگ پرداخت می‌گوید هفت برابر کف حقوق باید حداکثر پرداخت باشد؛ هیچ‌کس حق ندارد براساس قوانین موجود با همه اضافه کاری‌ها و پاداش‌ها و ماموریت‌ها حقوق بالای 20 میلیون تومان داشته باشد، در غیراینصورت باید باور کنیم که مسؤولیت برای این افراد لقمه‌ای چرب و لذیذ است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس، انتخاب مردم را مسؤولیتی نظارتی بر دوش خود می‌دانند و دیوان محاسبات زیر نظر مجلس است و باید مو را از ماست بیرون بکشد و گفته‌ام آنها واقعاً خواب بودند، چراکه این حقوق‌ها به یک‌باره ایجاد نشده است. سه سال از این دولت و چند سال هم از دولت قبل این مسائل بوده است.

کواکبیان تصریح کرد: طرحی در مجلس آمده که این موضوع را باید جدی بگیریم؛ مشکلات عدیده‌ای در تهران داریم، از زنان بی‌سرپرست گرفته تا کارتن‌خواب‌ها و ... و آیا این انصاف است که با وجود این تنگناها و فقر معیشتی مردم، برخی این‌طور حقوق‌ دریافت کنند؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تأکید کرد: برخی پزشکان در بیمارستان حق کارانه می‌گیرند؛ در فیش یک پزشک دیده شده است که طی دو تا سه ماه یک میلیارد تومان از بیمارستان دولتی گرفته است و به وزیر بهداشت باید گفت در حوزه سلامت و امور پزشکی نباید زیرمیزی غیر قانونی رسما به رومیزی تبدیل شده و این حقوق‌ها ظلم است و ما پیگیر این مسائل هستیم.

کواکبیان تصریح کرد: شرکت نفت، شرکتی است که پول در اختیار دارد و نباید به مدیران حقوق آنچنانی بدهد و این‌ها همه ظلم است و باید مشکلات حل شود.

قدر امنیت نظام جمهوری اسلامی را بدانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کودتای ترکیه گفت: با توجه تحولات روزهای گذشته و کودتای ترکیه باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم؛ برخی‌ها، انتقام‌گیری را منشأ این کودتا می‌دانند و در یک چشم به هم زدن 200 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شده‌اند.

وی افزود: پایه‌های نظام را تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها تضعیف می‌کند.

کواکبیان اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی در قم  هزاران نسخه خطی را با نماز و روزه استیجاری برای کتابخانه خودشان خریدند؛ ایشان یک‌بار هم به مکه مشرف نشد، فرزندشان می‌گفت که صدها نفر از کویت، بحرین، قطر و حتی هندوستان اسمشان را دادند که برای ایشان حج نیابتی انجام دادیم و این نشان می‌دهد اگر نیت را  برای رضای خدا و خالصانه قرار بدهیم خداوند پاداش آن را خواهد داد.

مردم ایران با کسی عقد اخوت نبسته‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: کمیسیون اصل 90 به امور همه قوا حتی قوه قضاییه هم نظارت دارد؛ مردم ایران با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر ما هم سهل‌انگاری کنیم مردم از ما برمی‌گردند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون بررسی تخریب ساخت‌وسازها در بومهن گفت: مدیران کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان تهران باید تصمیم‌های قانونی در برخورد با زمین‌خواری را پیگیری و شفاف‌سازی کنند.

از مجلس هشتم حقوق نگرفتم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤال یکی از مردم شهر بومهن پیرامون حقوق دریافتی خود بیان کرد: من عضو هیأت علمی دانشگاه هستم و از مجلس هشتم حقوق نگرفتم و از این مجلس هم حقوق نمی‌گیرم و از دانشگاه دریافتی دارم و حدود 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرم که آن را هم از دانشگاه دریافت می‌کنم.

وی ادامه داد: البته نمایندگان دیگر هم تا سقف 5 میلیون تومان حقوق دارند و نمایندگان شهرستان باید با وجود حواشی زیاد حتما چیزی از جیب خودشان هم بدهند.

کواکبیان در خصوص هزینه بالای دانشگاه‌ها اظهار داشت: برخی خانواده‌ها سه فارغ‌التحصیل بیکار دارند و  ما دنبال این هستیم که با شکل‌گیری کمیسیون‌ها، طرح جدی ایجاد اشتغال با اولویت فارغ‌التحصیلان بیکار را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: رکود اقتصادی موج بیکاری را به همراه دارد و باید به فکر خروج کشور از رکود باشیم؛ وجود هزاران واحد تولیدی تعطیل به معنای نبود اشتغال در شهرستان پردیس بوده و این رکود آثار به جای مانده از دولت‌های گذشته است.

وی ادامه داد: ایجاد تعاونی‌های مشترک کارآفرینی برای تحصیل‌کرده‌ها به وجود آید قطعا پشت‌میزنشینی خوب نیست و باید کارآفرینی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه رئیس یک موسسه آموزش عالی غیردولتی هستم، گفت: با مشکلات دانشگاه‌ها آشنا هستم؛ و هم اکنون عرضه بیش از تقاضا وجود دارد.

مملکت با امضای برجام گل و بلبل نمی‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص برجام و پسابرجام گفت: اگر برجام را امضا کردیم که یک شبه همه مملکت گل و بلبل شود، توقع بی‌جایی است؛ اگر برجام امضا نمی‌شد، هفت قطعنامه تحریم سازمان ملل روی میز و زیر میز بود.

کواکبیان با اشاره به اینکه در دوره احمدی‌نژاد هم مذاکره داشتیم، اضافه کرد: ولی توافق اتفاق نمی‌افتاد و در استانبول، مسکو و آلماتی یک و دو مذاکرات پشت مذاکرات بود؛ مذاکره می‌کردیم برای مشخص شدن تاریخ مذاکره بعدی و دولت تدبیر و امید طرحی را نوشت و ظریف شبانه‌روز وقت گذاشت که خطر را برطرف سازد.

وی افزود: تحریم‌ها براساس قطعنامه 2231 برداشته شده است، اما ذات آمریکا خیانت‌آمیز و بدعهدی است؛ غربی‌ها بدعهدی می‌کنند و این روزها اقدامات لابی صهیونیستی و ارتجاع منطقه در کنگره آمریکا را شاهد هستیم.

کواکبیان ادامه داد: قیمت‌ها در دولت قبل ساعتی بالا می‌رفت؛ اقتصاد ما از داخل باید با کمک دولت و مجلس سامان بگیرد و برای حفظ امنیت و دستیابی به وضعیت مطلوب حتما باید این کار انجام شود.

کد مطلب: 58396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ali
Iran, Islamic Republic of
هرمسئولی خلاف و خطا کرد ، باید محاکمه و مجازات شود.....
کسی رستگار است که هیچ نوع حق الناسی(که در ایران بدهکار آن زیاد است)، بدهکار نباشد ! هر مسئولی کم یا بد کار کرده باشد، حق الناس پایمال کرده، راه نجاتی جز جبران ندارد!... شفاعت و توبه پذیر هم نیست، عذاب خواهد شد.....

اگر خدا حساب و کتابی داشته باشد ، تمام آن کسانی(مسئولی) که به نوعی پنهان کاری و کم کاری کرده (عمدا یا سهوا) باشند و بقیه سکوت کنند، همه شریک جرم بوده، مواخذه و عذاب خواهد کرد. جز جبران راه نجاتی نخواهد داشت و........

چون مقوله حق الناس موضوع خدائی و قرآنی می باشد ، لذا تا زمانیکه مردم انواع گوناگون آنرا نشناخته و به آن عمل نکنند ، تذکر و تکرار آن در جاهای مختلف ضروری است.